شارژ و تعمیر کولر خودرو در محل
زمانی که وارد فصل تابستان میشویم و گرمای آفتاب یک فضای جهنمی در خودرو ما ایجاد میکند باز هم باید برای تهویه خودرو به فکر سرویس کردن آن باشیم . نگران چیزی نباشید . کوییک سرویس وحید با یک خدمات مکانیکی سیار و اعزام سریع به آدرس شما این مشکل را حل میکند تا با خیال آسوده برانید و دریغ از یک قطره عرق از پیشانی شما با وجود خدمات سیار ما .
سرویس کولر خودرو
طبیعتا وقتی تابستان می آید باید به فکر سیستم تهویه و کولر خودرو باشیم . این امر ما را بر آن میدارد تا سرویس کولر خودرو در محل را به عنوان بهترین گزینه مناسب بشناسیم . شارژ کولر سیار وحید در تمام نقاط تهران قرار است رانندگان را از بابت سیستم تهویه مناسب و پر قدرتی برخوردار کند . پس با ما باشید تا هر آنچه در مورد کولر خودرو نیاز شماست را در مطالب زیر عنوان کنیم .
مکانیک سیار وحید ارزش افزوده وقت شماست
تاریخچه سیستم کولر خودرو
در سال ۱۹۳۹ ، این مخترعان آمریکایی بود که سیستم تهویه را برای خودرو ها در نظر گرفتند . سیستم های تهویه خودرو آمریکایی در خودروهای پکارد خیلی ابتدایی بودند و حتی ترموستات هم نداشتند اما در آن زمان سرچشمه نبوغ و پیشرفت سیستم تهویه مطبوع کنونی بود . البته قبل از استفاده در این شرکت خودروهای سفارشی دیگری نیز از سیستم تهویه خودرو برخوردار بوند اما پکارد به طور رسمی در تمام تولیدات خودرو از این سیستم استفاده کرد . در اوایل سال ۱۹۷۰ نیز طبق آمار حدود نصف خودروهای جهان از سیستم تعویه مطبوع برخوردار بودند . رشد بینظیر و استفاده لازم آن در خودروها باعث شد تا سازندگان خودرو به فکر پیشرفت این سیستم باشند .
پیشرفت سیستم تهویه
اما پس از چنیدین سال استفاده از گاز R-12 و CFC-12 ، این گاز به عنوان یکی از عوامل اصلی مخرب در لایه ازن شناخته شد پس استفاده از آن نیز در خودرو ها ممنع گردیده و خودروسازان را وادار کرد تا به فکر چاره ای دیگر باشند . اما با توجه به ضروری بودن گاز خنک کننده برای خودروها ظآنها دست از تلاش برنداشته و تهویه R-134a یا HFC-134a را به سرعت جایگزین گازهای سمی کردند . سیستم تهویه یکی از تجهیزات تاریخساز صنعت خودروسازی است که عملکرد اصلی آن تغییر چندانی نکرده است؛ همهی سیستمهای تهویه با خنک کردن کابین و حذف رطوبت شناخته میشوند.
سیستم تهویه خودرو شامل ۳ بخش اصلی میباشد
- کمپرسور (متراکمکننده)
- کندانسور (چگالنده)
- اواپراتور (تبخیرکننده)
بهترین خدمات سیار خودرو در تهران
در ابتدا قبل از ورود گاز به کمپرسور باید برای خشک شدن کاز ورودی و عاری بودن از هر گونه رطوبت هوا خشک کننده های ریسیور درایر وارد عنل بشوند . این خشک کننده ها حاوی دانه های ریزی هستند که وظیفه جذب رطوبت را دارند . درایرها در هم جا مورد استفاده قرار میگیرند حتی شما در هنگام خرید یک جفت کفش نیز آنها را میبینید که در کیسه های مخصوص قرار دارند . اکثرا از دانه های سیلیس استفاده میکنند . سیلیس یک درایر بی نشیر است . اما برای استفاده در کولر خودرو ار درایرهای مخصوصی استفاده میشود . خلاصه مطلب اینکه گاز خروجی از محفظه درایر کاملا خشک است .
مراحل فشار کولر ماشین
اکثر سیستم تعویه خودرو ها از دو حالت پرفشار و کم فشار تشکیل شده اند که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت .
بخش کم فشار در واقع حجم گازیست که قبل از عملیات کمپرس تسط کمرسور در سیستم وجود دارد .
بخش پر فشار نیز حجم گازیست که توسط کمپرسور متراکم میشود و از فشار بالایی برخوردار است .
تعویض روغنی آنلاین
کمپرسور کولر ماشین
کمپرسور کولر ماشین قطعه ای از سیستم تهویه خودرو است که وظیفه متراکم کردن گاز کم فشار است . سیستم توسط یک تسمه یه میل لنگ خودرو وصل میشود . در سیستم کولر خودرو قطعاتی نیز جهت حذف آب در نطر گرفته شده است تا به کمپرسور آسیبی وارد نشود . گاز متراکم شده نیز پس از کمپرسور به سمت کندانسور میرود .
شارژ کولر خودرو
کندانسور
این بخش از کولر خودرو وظیفه ای شبیه به رادیاتور خودرو دارد . چگالنده کولر خودرو یا همان کندانسور کولر پس از مواجه شدن با بخار گرم ناشی از فعالیت سیستم کولر آن را توسط گاز مخصوص درگیر چگالش کرده و به گازی خنک کننده تبدیل میکند و این چره نیز مادامی که کولر و کمپرسور فعال باشد ادامه پیدا میکند . علامت اختصاری A/C نیز در داخل خودروها نشانگر فعالی یا غیر فعال سازی سیستم کولر خودرو میباشد .
سوپاپ انبساط گرمایی
ویژگیها و نحوه کار سوپاپ
- شیر (TXV) یا همان سوپاپ انبساط گرمایی ، نقطهی آغاز بخش کمفشار سیستم تهویه است
- با لمس آن تبدیل گرما به سرما قابل تشخیص است.
- ماده سردکننده که حالا پس از عبور از ریسیور درایر یک سیال خالص است به سوپاپ انبساط وارد میشود تا فشار وارد بر ماده سردکننده کاهش یابد.
- این سوپاپ قابل تنظیم است و جریان ماده سردکننده را کنترل میکند.
- قابلیت تنظیم سوپاپ برای عملکرد باثبات سیستم تهویه ضروری است؛ همین مورد باعث خرابی اجزای مختلف سوپاپ انبساط در بلند مدت میشود.
- البته در برخی خودروها بهجای سوپاپ از یک لولهی کوچک روزنهدار استفاده شده است اما عملکرد هر دو قطعه یکسان است و در انبساط گرمایی سیال و کاهش فشار قبل از ورود به اواپراتور خلاصه میشود.
- تفاوت مهم این دو قطعه این است که لولهی روزنهدار جریان سیال را ثابت نگه میدارد، اجزای محرک ندارد و در بلند مدت با تشکیل رسوب و مسدود شدن روزنه، کارایی خود را از دست میدهد.
- اما سیستمهای تهویه مجهز به لولهی وزنهدار، بهصورت خودکار خاموش و روشن میشوند تا جریان ماده سردکننده به اواپراتور را تنظیم کنند.
تعمیر کولر ماشین
اواپراتور کولر خودرو
در اکثر خودروها سیستم تبخیرکننده یا همان اپراتور پشت داشبورد سمت شاگرد نصب میشود . شامل لوله کشی منحصر بفرد با محاسبات دقیقی است و وظیفه آن نه اینکه دفع گرما بلکه جذب گرمای حاصل از فعالیت سیستم کمپرسور است . ماده ای سیال جهت سرد کردن گاز به محفظه اپراتور وارد میشود و آماده است تا هوای گرم ورودی را سرد نماید .
ویژگیهای ماده خنک کننده کولر ماشین
این ماده به هیچ عنوان منجمد نمیشود R-134a یا همان هوای داغ کابین با وجود این خنک کننده ها دوباره به گاز سرد تبدیل شده و همین چرخ نیز در صورت خراب نبودن سیستم کولر خودرو ادامه میابد گاز وارد شده به اپراتور پس از مواجه شدن با مواد خنک کننده سریع و تبدیل به هوای خنک و مفید از طریف ورودیهای تعبیه شده به داخل اتاق خودر وارد شده و تابستان شما را در اوج گرمای طاقت فرسا به زمستان تبدیل میکند .تجربه ای مفید همراه با کیفیت تضمین شرکتی برای شارژکولر خودرو در محل توسط خدمات سیار وحید .کوییک سرویس وحید آماده خدمت برای پس انداز وقت شما ۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱
شستشوی انژکتور در محل
سرویس کولر ماشین در محل شامل :
- نصب سیستم کولر
- نصب و لوله کشی کولر خودرو
- شارژ کولر خودرو در محل
- تعمیر کمپرسور کولر ماشین در محل
- تنظیم میزان مصرف کولر و سرویس کلی خنک کنده کولر در محل
- عیبیابی و برطرف کردن نشتی کولر در محل
- تنظیم بخش اپراتور و قطع و وصلی کولر خودرو در محل
- پشتیبانی آنلاین و همیشه در دسترس در تهران
شارژ کولر خودرو
زمانی که پا به فصل تابستان میگذاریم ، عبارت شارژ کولر خودرو به وفور به گوش میرسد . مواد خنک کننده هوا در سیستم کولر خودرو همانند یک سوخت به مرور تمام میشود . البته اگر سرویس کولر ماشین در محل را ضمیمه کار خود کرده و با ما تماس بگیرید ما شما را با یک سرویس کاملا اساسی روبرو خواهیم کرد ؛اما اگر مقدار خنک کننده تمام شود این مورد به احتمال خیلی قوی ناشی از نشتی گاز میباشد . موارد کاربردی برای این مشکل
- مشاوره با مکانیک سیار ما
- چک کردن کمپرسور برای اینکه مطمئن باشیم ایراد از کمپرسور نباشد .
- چک کردن گیج کمپرسور کولر