تعمیر ecu خودرو
تعمیر ecu خودرو خود را به مکانیک سیار وحید بسپرید . ما در تمام نقاط تهران و به زودی در تمام نقاط ایران در خدمت شما هستیم . . مکانیک سیار وحید با بهترین و با تجربه ترین مکانیک ها بدون اینکه شما به هیچ تعمیرگاهی رجوع کنید ، در اسرع وقت با بهترین مکانیک ها نسبت به تعمیر ایسیو در محل شما اقدام مینماید . شایید باورش کمی برای شما سخت باشد که چگونه میشود این خدمات را ارائه داد . تنها برای یکبار هم که شده از خدمات ما بهره مند شوید تا نهایت مسئولیت پذیری یک شرکت خدماتی را به وضوح مشاهده نمایید . تعمیر سیار ecu با بهترین قیمت ممکن در بازار . همراه مکانیک سیار وحید باشید با علائم خرابی ایسیو و تعمیر ecu به صورت سیار در تهران بابهترین قیمت
مزایا همکاری با ما
- خدمات سیار خودرو و کلیه سرویس های خودرو خود را میتوانید به کوییک سرویس وحید بسپارید .
- نیازی نیست به تعمیرگاه بروید . کافیست با ما تماس بگیرید تا تعمیرگاه را به خانه بیاورید .
- صرفه جویی در زمان با دریافت خدمات سیار خودرو
- صرفه جویی در هزینه ها
- از میان رفتن تمام استهلاک ها
- پشتیبانی قوی از طرف شرکت
- قابلیت خرید محصولات لوازم یدکی لازم با بهتترین قیمت از ما
تعمیر ecu خودرو در محل
ECU چیست؟
اگر یک خطایی در کامپیوتر شما پس از تست دیاگ شناسایی شود ، تکنسین خدمات تعمیر ممکن است یک کد ایسیو ECU را ذکر کند.
خب سوال اینجاست که ECU در ماشین ها چه چیزی را آنالیز میکند ؟
- ECU مخففی برای واحد کنترل الکترونیکی است.
- یک ECUیک کامپیوتر جاسازی شده (پنهان) است که بخشی از عملکرد وسیله نقلیه را کنترل می کند. اگرچه یک ECUیک کامپیوتر است
- اما به نظر نمی رسد یک کامپیوتر لپ تاپ با صفحه نمایش و صفحه کلید باشد.
- به جای یک صفحه کلید ECU دارای سنسورها و سیگنال های دیگر از قطعات ماشین به عنوان ورودی است.
- خروجی ECU سیگنال هایی برای چراغ ها، سوئیچ ها و دیگر ECU ها است.
- هیچ صفحه نمایش یا مانیتور وجود ندارد
- هر چند برخی از ECU ها کنترل داشبورد خودرو، سنج ها و رادیوها را کنترل می کنند.
- در اینجا یک تصویر از ECU است که از یک ماشین حذف شد
- این یکی برای کنترل کیسه هوا ماشین مورد استفاده قرار گرفت.
- مورد فلزی کامپیوتر ظریف را در داخل محافظت می کند.
تعمیر موتوری خودرو را به مکانیک سیار بسپارید
تاریخچه مختصری از ECU
آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تبدیل به یک مشکل بزرگ در اواسط قرن ۲۰ شد (و هنوز هم در برخی از شهرهای جهان مشکل است). در ایالات متحده آمریکا (ایاالت متحده)، دولت فدرال قانون هوای پاک را برای کاهش انتشار آلاینده ها، از جمله انتشار گازهای خروجی از خودرو و وسایل نقلیه (به عنوان منابع تلفن همراه) معرفی کرد. این تولیدکنندگان ماشین مجبور به تسریع تصویب کنترل الکترونیکی موتورهای خودرو در تلاش برای سوختن سوخت بهتر هستند. مصرف بهتر سوخت به معنای کمتری از مواد زائد است که از اگزوز خودرو منتشر می شود. در ابتدا این معضل ، دستگاه الکترونیکی جدید برای مدیریت موتور احتراق گاهی اوقات یک واحد کنترل موتور (ECU) نامیده میشد .
تعمیر ایسیو در محل
واحد های کنترل موتور، اولین ECU ها
این ECU های اولیه در مقایسه با استانداردهای امروز دچار نقصهاای بیشتری بودند ، با استفاده از جداول جستجوی پیشرفته سخت شده در تراشه های حافظه فقط خواندنی (ROM). به دلیل محدودیت سرعت پردازش میکروپروسسورهای اولیه و الکترونیک دیجیتال، مقادیر سخت افزاری باید استفاده میشد . علاقه مندان خودرو و تکنسین های مسابقه با تغییر چیپ های ROM، یک ECU را بازسازی می کنند.
آیا نسل اولیه ecu ها قابل استفاه نیست ؟
جواب را با توضیحات کوتاهی از روند رشد ecu ایسیو خواهیم داد
- ارزش ها در ROM ECU به منظور بهبود عملکرد یک موتور (معمولا خروجی قدرت) به گونه ای آپگرید شدند .
- این موجب رشد صنعت ماشینکاری ECU در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ شد.
- تراشه ECU شامل تغییر نرم افزار یا داده های ذخیره شده (همچنین به عنوان یک reflash شناخته می شود) یا جایگزینی تراشه های حاوی آن. واکنش ECU اولین نمونه ای از تسلط کامپیوتر خودرو بود.
- ویدئویی از یک بحث در سال ۲۰۰۷ در مورد هک کردن موتورهای ECU در یوتیوب دیده می شود.
خب پس پی بردیم که تنها تکاملی در تکنولوژی ایسیو ها رخ داده است . اما استفاده از ایسیو ها چرا آنقدر مهم شد و توسعه آن تا کجا پیش رفت را با هم دنبال کنیم .
بررسی و تعمیر ecu
از کنترل موتور تا کنترل الکترونیکی
به عنوان وسیله الکترونیکی دیجیتال بهبود یافته ، توقعات از این قطعه بالاتتر رفته و برخی آپشنها را در راستای اعتماد به عملکرد ایسیو به خودروها افزوده شد .
سازندگان خودرو شروع به اضافه کردن ویژگی های کنترل شده ریزپردازنده بیشتر به وسایل نقلیه شدند . مانند
: آلارمهای مختلف
قفل مرکزی
. طبیعتا با به روی کار آمدن این آپشنهها مسئولیت کنتلر واحد الکترونیک در یک وسیله نقلیه افزایش یافته و معنی ECU از واحد کنترل موتور تا واحد کنترل الکترونیکی تغییر یافته است
به عنوان ECU ها دیگر کارکرد خودرو را کنترل می کنند
امروز ECU موتور مشخص شده به عنوان سیستم مدیریت موتور (EMS) نامیده می شود.
به طور مشابه ECU های دیگر در وسیله نقلیه، سایر مشخصات مربوط به عملکرد آنها را دارند.
به عنوان مثال ماژول کنترل انتقال (PCM) ممکن است به یک ECU اشاره کند
که یک سیستم جعبه دنده اتوماتیک را کنترل می کند.
به همین ترتیب، ECU ترمز ضد قفل (ABS) چرخ های قفل شده را تحت ترمز سنگین متوقف می کند.
مدیریت و تعمیر ecu خودرو
گاهی اوقات ECU به عنوان یک واحد مدیریت (OBU) نامگذاری می شود. با این حال، OBU ها معمولا پس از دستگاه های بازار یا فرستنده ها به وسیله وسایل نقلیه برای عملکرد اضافی اضافه می شوند. به عنوان مثال OBU ها برای تلفنی اتوماتیک یا telematics مدیریت ناوگان استفاده می شوند.
درباره تعمیر ecu خودرو
نام دیگر ECU یک ماژول کنترل الکترونیکی (ECM) است، هرچند ECU رایج ترین اصطلاح انگلیسی است.
تعمیر ایسیو در محل
شبکه کنترل کننده پیچیدگی سیم کشی
ویژگی های جدید الکتریکی و الکترونیکی که به اتومبیل اضافه می شوند افزایش چشمگیری در مورد کابل کشی در وسایل نقلیه، اضافه کردن وزن خودرو و پیچیده تر کردن سیستم کنترل خودرو میشود .
در سال ۱۹۸۰، رابرت بوش، یک شبکه منطقه کنترل کننده (CAN) را برای ارائه یک رابط داده دوطبحی بین تعداد زیاد تعداد ماژول های الکترونیکی در یک وسیله نقلیه توسعه داد.
- دو سیم سیگنال CAN می تواند میزان سیم کشی مورد نیاز در وسیله نقلیه را کاهش دهد.
- به جای یک سیم برای هر سیگنال بین ماژول ها، سیگنالها در یک شبکه دیجیتال دو سیم پیچ (مشترک) می شوند.
- در اینجا یک اسکریپت برای شبکه ECU CAN برای مارک ۶ فورد Fiesta، جعبه جعبه برای گزینه های خودرو است.
تعمیر سیار ecu
با برخی از علائم اختصاری سیتسم های مختلف خودرو آشنا شوید .
ABS – سیستم ترمز ضد قفل
ACM – ماژول تهویه مطبوع
APIM – ماژول پروتکل رابط پرونده
BCM – ماژول کنترل بدن
FCDIM – ماژول رابط کنترل نمایش جلو
GPS – سیستم موقعیت یابی جهانی
IPC – خوشه پنل ابزار
OBD – پورت تشخیصی درایو
OCSM – ماژول سیستم طبقه بندی اشغال شده
PCM – ماژول کنترل قدرت انتقال
PSCM – ماژول کنترل استارت قدرت
RCM – ماژول کنترل محدودیت
RFA – عملگر کنترل از راه دور
TCM – ماژول کنترل انتقال
TPM / VSM – مانیتورینگ فشار داخل خودرو / ماژول امنیت خودرو
تعویض روغن در محل توسط ما انجام میشود
توسعه و پیشرفت ecu خودرو
وسایل نقلیه مدرن بسیار وابسته به ECU ها و شبکه های داخلی خودرو هستند که آنها را متصل می کند. این وابستگی با پیشرفت تکنولوژی در حال افزایش است. هزینه و سرعت اجرای میکروپروسسورها و بهبود قابلیت های سنسور اجازه می دهد تا توابع اضافی به ماشین اضافه شوند. این توابع شامل سیستم های پیشگیرنده رانندگی (ADAS) و اتصال به برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند (برنامه ها) می باشند. شبکه های دیجیتال که ECU ها را متصل می کنند نیاز به سرعت داده های بیشتری دارند. این به این معنی است که اتوبوس CAN تنها شبکه ای نیست که در ماشین استفاده می شود. شبکه های دیگر می توانند شامل FlexRay، سیستم حمل و نقل رسانه ای محور (MOST) و Ethernet خودرو باشند.
وسایل نقلیه به طرز چشمگیری به سوپر کامپیوترهای موبایل تبدیل شده است، به ویژه در مورد وسایل نقلیه اتوماتیک متصل (CAV)، a.k.a اتومبیل خودران یا robocar. در این رایانه های قدرتمند، کامپیوترهای قدرتمند پس از تحلیل سیگنال از رادار، دوربین ها و دیگر سنسورها، رانندگی می کنند. روکوکرها پیچیده ترین وسیله نقلیه در جاده ها هستند، با این حال، پیشرفت های تکنولوژی ادامه خواهد یافت و در نتیجه این پیچیدگی افزایش خواهد یافت.
ساختار ecu خودرو
- ECUیک ماشین است
- ممکن است هیچ بخش مکانیکی نداشته باشد
- اما هنوز از اجزای الکترونیکی ساخته شده است که از طریق آن سیگنال های الکتریکی جریان می یابد.
- تمام اجزای سازنده عمر دارند و می توانند شامل گسل های تولید یا نصب شوند.
- بنابراین ECU ها می توانند و کار کنند، گسستگی ایجاد می کنند یا توسعه می کنند.
- همانطور که سنسورهایی که به آنها متصل می شوند.
- بسیاری از ECU ها شامل نرم افزار تشخیصی برای شناسایی نقص های خودرو یا سنسور هستند.
- توانایی های خودآزمایی ECU نیز موجود است.
- نرم افزار ECU خود را برای خطاها بررسی می کند.
- هنگامی که یک ارور در خودرو یا ECU شناسایی می شود، یک چراغ اخطار در داشبورد خودرو یا سیستم سخنگوی نمایش داده می شود.
- چراغ هشدار خطا به عنوان یک چراغ نشانگر نارسایی یا به سادگی یک نور MIL شناخته می شود.
- گاهی اوقات نور MIL متناوب، گاهی اوقات، گاهی اوقات خاموش می شود.
- نور متناوب می تواند به دلیل اتصالات یا سنسورهای شل و یا کثیف، عایق کاری در سیم کشی یا سایر مشکلات در حال توسعه باشد.
- نور MIL نیاز به رزرو ماشین را به یک مرکز خدماتی می دهد تا مشکل را تشخیص دهد.
- از آنجایی که یک ماشین کاملا کامپیوتری است، برای کمک به پیدا کردن مشکل نیاز به یک کامپیوتر دارد.
پورت تشخیصی در واحد کنترل خودرو
همه اتومبیل ها یک پورت برای اتصال تجهیزات تشخیصی دارند. این پورت Diagnostics درگاه (ODB) نامیده می شود. در اصل برای بررسی قطعات اصلی سیستم های کنترل و انتشار در وسایل نقلیه طراحی شده اند که تبدیل به یک روش معمول برای دسترسی به شبکه های داخلی اتومبیل شده است. سیستم ODB به طور معمول در نزدیکی فرمان قرار دارد. اگر در زیر فرمان قابل مشاهده نیست، ممکن است در پشت یک پانل کوچک یا زیرپوشش قابی قرار داشته باشد.
- مکانیک سیار ما جهت تعمیر ایسیو و یا بازدید و یا عیبیابی کامپیوتر پرتابل را به پورت ODB وصل می کند تا تنظیمات ECU داخلی و مقادیر تشخیصی را بازیابی و نمایش دهد.
- اینها به عنوان شناسه های پارامترهای خودرو شناخته می شوند،
- یا به طور ساده PID ها. برخی از PID ها به واسطه استانداردها تعریف می شوند،
- بعضی دیگر برای تولید و مدل های خودروشان خاص هستند.
- هنگامی که یک خطا ثابت شده است، PID می تواند توسط کامپیوتر تشخیصی تنظیم مجدد شود.
دسترسی و بازنشانی کد های PID برای پاک کردن چراغ های MIL
این رابط ها در نسخه های بلوتوث، فای و USB قرار دارند. آنها به رایانه و لپ تاپ اجازه اتصال به پورت OBD می دهند.
نرم افزار و برنامه ها، مانند برنامه Torque OBD، می توانند داده های اتومبیل و اطلاعات تشخیصی را بخوانند.
این برنامه همچنین به علاقه مندان به ماشین اجازه می دهد نمایش داده های فانتزی از اطلاعات عملکرد در گوشی های هوشمند و یا قرص.
برخی از این برنامه ها اجازه می دهد تا رمزهای PID پاک شود.
صرفه جویی در پول مکانیک خانه. با این حال، رابط کاربری ارزان تر ODB از کیفیت پایین برخوردار است .
ممکن است همیشه به درستی کار نکند، ارزش کمی بیشتر برای دریافت رابط OBD قابل اعتماد است.
به روز رسانی نرم افزار خودرو
با داشتن تعداد زیادی سنسور و پردازشگر در یک ماشین مدرن، امکان اشکال نرم افزاری در حال حاضر بالا است.
پسص باید مررکز کنترلی برای این سنسورها و منابع انتقال اطلاات وجود داشته باشد
یک نقص در خودرو نیاز به تعمیر و یا در ECU به روز رسانی نیاز دارد .
اما رفع ارورها بدون تعمیر آن قطعه و تنها با حذف ارور شناسایی شده کار درستی نیست
این را می توانند از طریق سیستم OBD با اتصال یک USB به دستگاه پخش رسانه ماشین نیز به وجود بیاید
با این حال، به طور فزاینده نرم افزار ماشین بیش از شبکه تلفن همراه به روز شود.
بسیاری از اتومبیل های مدرن در حال حاضر با اتصالات تلفن همراه به سرورهای تولید کنندگان، اجازه می دهد تا به روز رسانی بیش از حد هوا (OTA) به نرم افزار ماشین.
تعویض صفحه کلاچ توسط جلوبندی ساز سیار
تغییر دائمی در فناوری خودرو
نوآوری مداوم در فن آوری و سطح بالایی از رقابت در بازار در صنعت خودرو به این معنا است که تغییر دائمی است.
انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی و رابطهای بیسیم بدین معناست که OBD از کار بیفتد. وسایل نقلیه الکتریکی نیازی به آزمایش انتشار گاز ندارند و تولید کنندگان خودرو از اتصالات فای و تلفن همراه برای اتصال تجهیزات تشخیصی به اتومبیل استفاده می کنند. آنچه که این بدان معناست برای مکانیک خانه آینده تعیین می شود.
از آنجا که کامپیوترها ماشین ها را کنترل می کنند و کامپیوترها می توانند هک شوند، ماشین ها نیز می توانند کار کنند. لیستی از ویدیوهای هک کردن ماشین را در YouTube مشاهده کنید.
برای اطلاعات در مورد سیم کشی CAN و سیم کشی OBD، مراجعه کنید به مقاله CAN Bus Charging Diagram، Basic Tutorial.
برای یک لیست کامل از تمام مقالات در Tek Eye، به سایت سایت کامل مراجعه کنید.
تعمیر ایسیو در محل
علایم خرابی ECU
ECU که با عنوان کامپیوتر خودرو نیز شناخته می شود مانند کامپیوترها در وردی و خروجی متفاوت هستند ورودی آن سنسورهایی است و خروجی آنها نیز دستورهایی برای چراغ ها و دیگر پردازندها محسوب می شود ECU با ظاهر کوچک خود اجزای بسیار زیادی دارد که مهم ترین آنها شامل مبدل های آنالوگ به دیجیتال خروجی های دیجیتال , مبدل های دیجیتال به آنالوگ کاندیشنر سیگنال و چیپ های ارتباطی است اهمیت ایسیو به قدری است که از آن به عنوان مغز خودرو یادبرده می شود هر گونه آسیب در این نوع قطعات ماشین را با اختلال مواجه می کند وظیفه این سیستم کنترل و هماهنگی بخش های مختلف خودروی انژکتور است علایم خرابی ECU گوناگون می باشد که در ادامه به آن می پردازیم .
- علایم خرابی ECU چیست ؟
- علت خرابی و سوختن ایسیو چیست ؟
- آیا ایسیو قابل تعمیر است ؟
علایم خرابی ECU چیست ؟
ایراد و آسیب در اجزای ایسیو موجب عملکرد نامطلوب قطعات خودرو می گردد علایم خرابی ECU شامل موارد زیر می باشد .
- روشن نشدن موتور اتومبیل
- کم شدن و به حداقل رسیدن قدرت موتور ماشین
- ارتعاشات شدید در موتور خودرو
- روشن شدن چراغ چک موتور
علت خرابی و سوختن ایسیو چیست ؟
در موارد فوق به علایم خرابی ECU اشاره نمودیم اما علت و دلیل خرابی ای سی یو چه می تواند باشد از جمله عوامل و علت خرابی این سیستم می توان به جداکردن کابل باتری زمان روشن بودن ماشین ؛ مرطوب شدن و خوردگی ایسیو ؛ دستکاری نمودن پین های ایسیو ؛ ماشین را اشتباه باتری به باتری کردن ؛ مطمئن شدن از وجود برق در سر باتری توسط روشی غیر استاندارد اشاره نمود .
معایب ای سی یو
به طور کلی می توان گفت که ایسیو از دو قسمت می تواند ایراد پیدا کند اول : مشکلات نرم افزاری بیش از ۹۰ درصد مشکلات ای سی یو مربوط به مشکلات نرم افزار بوده که توسط پروگرامر ECU و یا دستگاه برنامه ریزی ای سی یو این مشکل رفع می شود مشکل مربوط به سخت افزار است که البته خیلی کم نیز اتفاق می افتد زمانی که عملگرها یا درایورهای حسگر بسوزد که این امر از ظاهر آن مشخص می شود و در صورت قطع شدن ارتباط می توان آن را مشخص نمود اما باید که نوعی جدید جایگزین کرد .
آیا ایسیو قابل تعمیر است ؟
یکی از مهم ترین قطعات خودورهای انژکتوری ECU است که از سنسورهای مختلف تشکیل شده و به عنوان مغزی خودرو نیز شناخته می شود این قطعه نقش مهمی در عملکرد صحیح خودرو دارد و خراب شدن آن مشکلاتی را برای ماشین به همراه می آورد عیب یابی و تعمیر این قطعه نیاز به تخصص و مهارت داشته و نیازمند دیاگ خودرو می باشد برای تعمیر و تعویض این قطعه باید که آن را به مکانیک کاربلد و زبر دست سپرد در صورت تعمیر و یا تعویض نشدن این قطعه عملیات احتراق , پاشش سوخت و دیگر عملکردهای خودرو با اختلال جدی مواجه می شود .
سلام.
ممنون از مطالبتون.
گارانتی ecu روی موتور محسوب میشه یا جداست؟
ممنون
ایاتعمیر ایسیو ۲۰۶ تیپ ۵ ۷۴۴ که سنسور اکسیژن آن اشکال دارد ممکن است؟