تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو

تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو
از جدید ترین مدل خودرویی دنا که توسط ایران خودرو معرفی شده است خودرو دناپلاس توربو است دوسال پس از تولید دنا معمولی یعنی در سال 1395 در پروژه ای به نام 409X شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا محصولی به مراتب زیباتر را که بر اساس دنا تولید کرده در اختیار خریداران ایرانی بگذارد نام این سدان جدید دناپلاس بود در نیمه دوم سال 96 نمونه ای جدید از خانواده دنا وارد بازار شد که از لحاظ طراحی شبیه دناپلاس بود اما در بخش فنی به موتور توربو شارژر مجهز شده که در گذشته تنها درون سورن توربو بود نام این خودرو دناپلاس توربو است همراه ما باشید با امکانات این خودرو ,بررسی تخصصی و تجربه رانندگی با دناپلاس توربو . همراه مکانیک سیار وحید باشید با :
امکانات و آپشن های دناپلاس توربو
بررسی تخصصی با دناپلاس توربو
تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو
امداد باتری در تهران 22 منطقه
آپشن ها و امکانات دناپلاس توربو
از جمله امکانات و آپشن های خودرو دناپلاس توربو می توان به فرمان هیدرولیک تنظیم اتوماتیک , سیستم ترمز EBS , EBD چهارکاناله , کیسه هوای راننده و سرنشین , ایموبلایزر , قفل مرکزی با ریموت رادیویی , سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورودی غیر مجاز , سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک , کانال تهویه برایسرنشینان عقب , ماتیوتر تصویری با قابلیت پخش فایلهای تصویری , تلویزیون جی پی اس , سیستم پاسخگویی به تلفن با بلوتوث موبایل , صندلی 8 حرکته برقی راننده صندلی 6 حرکته برقی سرنشین جلو , آینه های برقی و تا شونده اتوماتیک , شیشه ضد اشعه خورشید , شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی و مجهز به آنتی تروپ و پاور ویندوز و…. اشاره نمود ..امکانات فوق تجربه رانندگی با دناپلاس توربو را شیرین می کند اما با این حال کاربران نظرات متفاوتی دارند برخی این ماشین را به دلیل , گیربکس عالی و بدون صدا , موتور کم صدا , امکانات خوب و خودرویی بهتر از خودروهای چینی می دانند برخی نیز از شتاب پایین این خودرو , تقه زدن هنگام تعویض دنده و مصرف سوخت بالای آن ناراضی هستند .
بررسی تخصصی دناپلاس توربو
در خودرو دناپلاس آنطور که انتظار می رود بزرگ نیست عکس اینکه این خودرو از شاسی 405 و سمند استفاده می کند کابین این ماشین از آنها کوچکتر است و در کل این خودرو خیلی جادار نیست درون این ماشین یک مانیتور هفت اینچی قرار داشته که می تواند یکسری از نیازهای راننده و سرنشین خودرو را رفع کند از لحاظ کیفیت این ماشین شاید آنچیزی که انتظار داریم نبوده و با قیمت خودش هماهنگی نداشته باشد صندلی های آن نه خیلی نرم و نه خیلی آزاددهنده است در رابطه با بخش فنی آن باید گفت که مجهز به موتور 1700 سی سی توربو بوده که 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور با یک گیربکس 6سرعته می دهد .نکته دیگر سیستم کمک برقی فرمان است که از نسخه هیدرولیک بیشتر نرم تر شده و در سرعت های بالا کمک کم سفت تر می شودکه این امر در شهر و جاده آسایش بیشتر را برای راننده و سرنشین فراهم کرده است دستگیره ها فرم مناسبی داشته و مانند قاب دور پنجره ها با پوشش کروم تزئین شده اند این خودرو از آغاز تولید توانست 4 ستاره کیفیت را در کارنامه خود به ثبت برساند و یکی از با کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل باشد .
تعویض روغن ماشین در محل
تجربه رانندگی با دناپلاس توربو
تجربه رانندگی با دناپلاس توربو تا جهاتی شبیه رانندگی با دنای معمولی است یعنی نسبت به اطراف دید خوبی داشته و حس تسلط است اما هنگامی که دور موتور بیشتر از 2200 دور در دقیقه شود به خوبی می توان قدرت و گشتاور مناسب این خودرو را زیر پا حس کرد می توان با بالارفتن سریع عقربه از رانندگی لذت برد اما با رسیدن دور به 4800 توربو در روند شتابگیری افت شدیدی حس می شود به طور کلی دستیابی به شتاب بالاتر شاید به کمی تمرین نیاز دارد ؛ هنگام لانچ چسبندگی ضعیف تایرهای فابریک مشکل ساز بوده و با هرزگردی زیاد کمی از توان موتور هدر می رود ؛ در دورهای بالا صدای موتور در کابین آزار دهنده است از دیگر موارد منفی می توان نحوه جا رفتن دنده اشاره نمود دور بودن آنها سرعت تعویض را کاهش می دهد در رابطه با سواری دنا باید گفت که همه مدل های دنا کیفیت سواری مطلوبی دارند همچنین در مدل توربوبا اینکه فاق لاستیک ها کوتاه تر شده است با این حال مقدار خشکی آزاردهنده نیست اما مشکل این است که با وجود افزایش شدید قدرت موتور در نوع توربو برای ارتقاء سیستم ترمز و پایداری و پایداری فکر چندانی نشده هر چند که در بهبود هندلینگ افزایش قطر رینگ در رابطه با فاق لاستیک و پهن تر شدن چرخ ها نقش مؤثری داشته است .