متفرقه

افزایش نجومی قیمت خودروهای کلاسیک/ قیمت ژیان از پراید جلوزد

افزایش نجومی قیمت خودروهای کلاسیک

افزایش نجومی قیمت خودروهای کلاسیک/ قیمت ژیان از پراید جلوزد

این روزها شاهد افزایش نجومی قیمت خودروهای مدل کلاسیک مانند ژیان  هم هستیم  و خرید برخی خودروهای داخلی هم چیزی شبیه به یک روِیا شده است .

شاید تصور کنید که خودرویی مانند ژیان جزء خودروهای ارزان قیمت بوده و قیمت آنچنان بالایی نداشته باشد , اگر این طور فکر می کنید سخت در اشتباه هستید .

در حال حاضر ژیان در بازار خودرو تبدیل به یک جواهر شده است و تا قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش می رسد , همچنین قیمت خودروهای پراید هم در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون تومان است .

در سایت دیوار و دیگر پلتفرم ها دو خودرو قدیمی و پر طرفدار کلاسیک یعنی ژیان و فولکس واگن قورباغه ای با رشد قیمت زیادی همراه بوده اند و برخی مالکان برای فروش آنها قیمت یکسان با یک خودرو صفر کیلومتر ایرانی , مانند ساینا , کوییک و حتی پژو ۲۰۶ را عنوان کرده اند , به عنوان مثال در یک آگهی فروشنده برای خودرو ژیان مدل ۱۳۵۹ قیمت ۳۵۰ میلیون تومان را لحاظ کرد در آگهی دیگر شاهد قیمت ژیان با مدل ۱۳۵۸  با قیمت ۳۲۰ میلیون تومان هستیم .

خودروهای قدیمی بیشتر جنبه کلکسیونی دارند و حتی اگر از لحاظ فنی سالم باشند توانایی های یک خودرو هم قیمت و صفر کیلومتر را ندارند

و نکته قابل توجه این است که چطور قیمت خودرویی مانند پراید یا ژیان به حدی رسیده باشد که یک کارگر در حال ۱۴۰۳ برای خرید آن باید بیش از ۴۰ ماه کار کند .

مکانیک سیار وحید در تمام نقاط تهران همراه شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *