مقاله های خودرو

علت روشن نشدن ماشین کاربراتوری چیست ؟

چرا ماشین کاربراتوری روشن نمیشه ؟

چرا ماشین کاربراتوری روشن نمیشه ؟

کاربراتور از مهم ترین اجزا در وسیله نقلیه بوده که به ترکیب سوخت و هوا برای ایجاد مخلوط قابل احتراق کمک می کند و به موتور نیرو وارد می کند هنگامی که خودرو کاربراتوری  استارت می خورد اما روشن نمی شود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد , اینکه چرا ماشین کابراتوری روشن نمیشه ؟ باید گفت برای این مشکل دلایل مختلفی مانند مشکلات سوخت , مشکلات جرقه زنی , مکانیکی  و….. وجود دارد . برای تعمیر خودرو مکانیکی سیار گزینه بی نظیری است . با تعمیرکار سیار خودرو دیگر نگران رفتن به مکانیکی ندارید . در هر فصل و هر روز هفته میتوانید مکانیک رزرو  کنید و از خدمات سیار ما لذت ببرید . همراه ما باشید اما در ادامه با  ادامه مطلب

چرا ماشین کابراتوری روشن نمیشه ؟

مشکلات سوخت و روشن نشدن موتور در خودرو کاربراتوری :

اینکه چرا ماشین کاربراتوری روشن نمیشه ؟ باید گفت یکی از این دلایل مشکلات سوخت است , ممکن است کاربراتور سوخت بیش از حد دریافت کرده و موتور را غرق کرده و شروع به کار سخت شود ممکن است برای رفع این مشکل نیاز باشد که کاربراتور تنظیم شود به علاوه در صورتی که پمپ بنزین عملکرد درستی نداشته باشد مانع از دریافت سوخت کافی برای روشن کردن موتور می شود همچنین فیلتر بنزین هم ممکن است دچار گرفتگی شده واجازه ندهد سوخت به موتور برسد .

نرسیدن بنزین به کاربراتور :

علت دیگر در جواب این سوال که چرا ماشین کاربراتوری روشن نمیشه ؟ باید گفت از مهم ترین این دلایل , نرسیدن سوخت کافی به موتور است یعنی باک خالی از سوخت است و با پر کردن آن می توان این مشکل را رفع نمود و در صورتی هم که نشتی یا آسیب دیدن مخزن بنزین باعث کمبود سوخت شود باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمود .

مشکلات اشتعال :

مشکلات جرقه زنی نیز می تواند منجر به روشن شدن موتور شود در صورت فرسودگی شمع ها , موتور نمی تواند برای احتراق مخلوط سوخت جرقه کافی داشته باشد , خراب بودن سیم پیچ احتراق هم مانع از شلیک شمع می شود همچنین پوسیده بودن درپوش توزیع کننده و روتور مانع از رسیدن جرقه به شمع ها می شود .

باتری مرده :

باتری ماشین انرژی لازم را برای راه اندازی خودرو ذخیره می کند ,  در صورتی که باتری برق نداشته باشد روشن نیز نمی شود اگر می خواهید مطمئن شوید که باتری خالی است یا نه ؟ علایمی وجود دارد که از معیوب بودن باتری خبر می دهد به عنوان مثال اگر در طول میل لنگ چرخش موتور شنیده نمی شود , چراغ های داشبورد روشن نمی شوند و یا چراغ های جلو کار نمی کنند یا عملکرد ضعیفی دارند نشان می دهد که مشکل از باتری است

تعویض سیار صفحه کلاچ ماشین در تهران

مشکلات مکانیکی موتور :

مشکلات مکانیکی موتور نیز می تواند از روشن شدن موتور جلوگیری کند حتی در صورتی هم که روشن شود و موتور استارت کارکرد درستی نداشته باشد نیروی کافی برای چرخاندن موتور را ندارد به علاوه ممکن است تسمه تایم شکسته یا سر خورده باشد که مانع از واژگونی موتور می شود و نیز اینکه ممکن است موتور مسدود شده و مشکلات مکانیکی باعث شود که روشن نشود .

پارگی تسمه تایم :

در صورتی هم که تسمه تایم پاره شود خودرو استارت می خورد اما روشن نمی شود در این مورد موتور می چرخد اما میل سوپاپ نمی چرخد و احتمال شنیده شدن صدای برخورد قطعات فلزی سوپاپ و پیستون وجود دارد .

خرابی سیستم برق :

در صورت خرابی سیستم برق رسانی از قبیل ای سی یو , رله دوبل , فیوز پمپ بنزین و…. احتمال روشن نشدن موتور پس از استارت وجود خواهد داشت  به علاوه خرابی سیم یا سوکت کوئل نیز باعث می شود که خودرو استارت بخورد اما روشن نشود .

کاربراتور فرسوده یا شلنگ های یخ زده :

خودرو های کاربراتوری نسبت به یخ زدگی و نفوذ سرما , نقطه ضعف دارند , در صورتی که کاربراتور خودرو فرسوده باشد یا نازل ها یخ زده باشند موتور خودرو نیز روشن نمی شود به علاوه یخ زدگی پیچ تنظیم کاربراتور نیز می تواند باعث روشن نشدن ماشین شود .

روغن موتور نامناسب :

استفاده از روغن موتور نامناسب می تواند عملکرد موتور را در شرایط دمای پایین سخت کند , در فصل سرد که روغن موتور زودتر یخ می زند بهتر است از روغن موتور با ویسکوزیته کمتر استفاده کنید تا از روند یخ زدگی جلوگیری شود

خراب بودن مجموعه استارتر خودرو :

از دیگر دلایل مهم استارت خودرو روسن نشدن خودرو می تواند مربوط به خرابی دنده , قطعات متحرک و… باشد در صورتی که مجموعه استارتر خودرو عملکرد درستی نداشته باشد ماشین روشن نمی شود و اگر مشکل از این سیستم استارت باشد در اسرع وقت باید نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کرد .

تعمیر تخصصی ماشین در محل

یک نظر در “علت روشن نشدن ماشین کاربراتوری چیست ؟

  1. سجاد گفت:

    ماشینم روشن نمیشه برق سر وایرها هم نیست بوبین و مگنت هم عوضه کردم خودم البته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *