مقاله های خودرو

علت کاهش شتاب خودرو چیست ؟

علت کاهش شتاب خودرو چیست ؟

علت کاهش شتاب خودرو چیست ؟

یکی از مسائل مهمی که ممکن است خریداران با آن مواجه شوند کاهش شتاب خودرو در زمانی است که از آن استفاده می کنیم , علت کاهش شتاب خودرو دلایل مختلفی دارد , بسیاری از رانندگان به دنبال راهی برای افزایش اسب بخار پیشرانه  بالا بردن شتاب خودرو می باشند  برای این کار نیز روش های مختلفی  وجود دارد . اگر برای رفتن به مکانیکی وقت کافی ندارید ما به شما مکانیک سیار را پیشنهاد میکنیم . مکانیک سیار در محل ماشین شما را تعمیر میکند و دیگر نیازی نیست به جایی مراجعه کنید . برای هماهنگی با  ما تماس بگیرید و از خدمات ما لذت ببرید و یا همراه ما بافی بمانید با  :

  • دلایل و علت کاهش شتاب خودرو که باید بدانید
  • علت کاهش شتاب خودرو در سر بالایی
  • علت کم آوردن ماشین هنگام گاز دادن و حرکت اولیه
  • راه های افزایش شتاب خودرو

دلایل و علت کاهش شتاب خودرو که باید بدانید

بالانس نبودن چرخ ها :

یکی از دلایل و علت کاهش شتاب خودرو , بالانس نبودن چرخ هاست , در این صورت وزن ماشین به صورت یکسان بین چرخ ها تقسیم نمی شودامکان افت شتاب ماشین و لرزش فرمان وجود دارد , برای حل این مشکل باید ماشین را آپاراتی برد تا با استفاده از دستگاه بالانس چرخ , چرخ ماشین بالانس شود .

تسمه تایم تنظیم نیست :

تسمه تایم باعث چرخش میل لنگ و سوپاپ ها می شود و برای احتراق دریچه خروجی و ورودی موتور را تنظیم می کند , اگر دندانه های تسمه تایم فرسوده شوند تنظیم آن نیز به هم خورده و چرخش میل لنگ و سوپاپ به طور صحیح انجام نمی شود و ماشین کاهش سرعت مواجه خواهد شد برای رفع این مشکل تسمه تایم تعویض کنید .

شل شدن سیم گاز :

با گذشت زمان احتمال شل شدن سیم گاز وجود دارد , شل شدن آن باعث کامل بسته نشدن دریچه هوا در سیلندرها شده و تناسب سوخت و هوا بر هم می خورد در نتیجه انفجار داخل سیلندر قدرت کافی را ندارد و شتاب خودرو نیز کاهش می یابد در این صورت این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد .

گرفتگی فیلتر هوا:

هر نوع انسداد و گرفتگی در سیستم ورودی هوا یا عملکرد نادرست سنسور جریان هوا تعادل را مختلف می کند و شتاب را کاهش می دهد وقتی فیلتر هوا کثیف شود هوا به مقدار مناسب به پیشرانه نمی رسد و شاهد ایراد در سوخت و ساز هستیم , نگهداری و بازرسی مرتب فیلتر هوا به کاهش و رفع این مشکل کمک می کند .

خرابی سنسور اکسیژن :

از دیگر علت کاهش شتاب خودرو خرابی سنسور اکسیژن است ,  سنسور اکسیژن داخل سیستم اگزوز قرار دارد این سیستم زمان بندی موتور را مشخص می کند , سوخت را انتقال داده و مقدار انتشار گازهای خروجی را کنترل می کند و اگر آسیب ببیند ارسال اطلاعات صحیح در رابطه با های داخل بنزین به ماژول الکتریکی امکان پذیر نیست .

تعویض سیار صفحه کلاچ ماشین

خرابی سیستم اگزوز و کاتالیزور :

در صورتی که سیستم اگزوز و کاتالیزور آسیب ببیند دود های اضافی تولید شده توسط موتور از اگزوز خارج نمی شود و ماشین با افت فشار مواجه خواهد شد .

تمام شدن عمر مفید شمع ها :

زمانی که سوخت و هوا درون سیلندر ترکیب می شوند نوبت جرقه زنی و احتراق می رسد در صورتی که جرقه زنی به درستی انجام نشود موتور نمی تواند کارکرد درستی داشته باشد و شتاب ان نیز کاهش می یابد از علایم خرابی شمع , سیاه شدن سر آن , لرزش زیاد خودرو و مشکل در روشن شدن اتومبیل است با تعویض شمع می توان این مشکل را به راحتی رفع کرد .

کثیفی انژکتور :

وظیفه انژکتور پاشش سخت درون موتور است این قطعه در طولانی مدت به دلیل آلودگی کثیف شده و عملکرد درستی نخواهد داشت به همین علت فشار و حجم سوخت پاشش شده و درون موتور اتومبیل از حالت نرمال خارج می شود و شتاب ماشین نیز کم می شود برای رفع این مشکل باید انژکتورها را شست و شو داد .

علت کاهش شتاب ماشین در سر بالایی

موتور ماشین همیشه مثل روز اول کار نمی کند گاهی اوقات خرابی , فرسودگی یا شل شدن برخی قطعات باعث کاهش کارایی موتور شده و ماشین نمی تواند در سربالایی یا مسیرهای دیگر شتاب خوبی داشته باشد از جمله علت کاهش ماشین در سربالایی می توان موارد زیر را نام برد .

  • فرسودگی سوپاپ ها
  • اشکال در پمپ بنزین
  • گرفتگی اگزوز
  • خرابی فیلتر هوا
  • فرسودگی شمع ها
  • خرابی فیلتر سوخت

علت کم آوردن ماشین هنگام گاز دادن و حرکت اولیه

گاهس ماشین هنگام حرکت اولیه و گاز دادن کم می آورد و در این صورت نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند

  • مشکل در سیستم احتراق
  • سوخت بی کیفیت
  • اتش زنی نامناسب
  • سوخت رسانی نامناسب

راه های افزایش شتاب خودرو

ترفندهای زیاد کردن شتاب خودرو شامل ارتقاء شمع ها , استفاده از فن های برقی جدید , تعیض سیستم اگزوز , کاهش وزن خودرو , تعویض فیلتر هوا , تعیض لاستیک ها , ارتقاء سیستم تعلیق , استفاده از چیپ افزایش شتاب , استفاده از بنزین سوپر و مکمل های سوخت و نیز نصب بدنه دریچه گاز با قطر بزرگ تر است .

تعمیرکار سیار ماشین در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *