مقاله های خودرو

علت کم آوردن ماشین در دنده دو

علت کم آوردن ماشین در دنده دو

علت کم آوردن ماشین در دنده دو

وقتی ماشین هنگام گاز دادن قدرت کافی برای حرکت ندارد به اصطلاح کم آورده است , برای هر راننده ای گاهی اوقات پیش می آید که متوجه می شود خودرواش قدرت قبلی را ندارد و وقتی پدال گاز را فشار می دهد سرعت آن نیز افزایش پیدا نمی کند این شرایط می تواند در حالت های مختلف اتفاق بیافتد یکی از این شرایط کم آوردن خودرو در دنده دو است اما علت کم آوردن ماشین در دنده دو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . مکانیک سیار وحید با تعمیر سیار ماشین در محل در خدمت شماست . برای همیشه یک مکانیک سیار تلفنی با خدمات ما خواهید داشت . همراه ما باشید در ادامه با  :

  • علت کم آوردن ماشین در دنده دو چیست ؟
  • رفع مشکل کم آوردن ماشین در دنده دو
  • علت کم آوردن ماشین هنگام گاز دادن
  • علت کم آوردن ماشین در سر بالایی
  • علت کم آوردن ماشین با کولر

علت کم آوردن ماشین در دنده دو چیست ؟

خرابی دیسک و صفحه :

یکی از دلایل و علت کم آوردن ماشین در دنده دو , خرابی دیسک و صفحه است , دیسک و صفحه به همراه ورقه هایی به صفحه فولادی پرچ شده و این صفحات فولادی با کمک فنر پیچی حرکت دورانی را منتقل می کند , سیستم کلاچ توسط رابطی با عنوان کلاچ در دسترس مستقیم راننده قرار دارد تا در زمان مورد نیاز فرد پدال را فشار داده و دنده را تعویض کند  به عنوان مثال زمانی که قصد دارید از دنده ۲ به دنده ۳ بروید باید پدال کلاچ را فشار دهید تا بین دنده , جعبه و موتور ارتباط قطع شود تا بتوان دنده را تعویض کرد با رها کردن مجدد کلاچ این ارتباط دوباره برقرار می شود , خرابی دیسک و صفحه باعث می شود هنگام تعویض دنده ماشین سرعت همیشگی را نداشته باشد .

خرابی گیربکس :

گیربکس یکی از عامل انتقال دهنده نیرو بوده و تولید کننده نیروی موتور یا پیشرانه می باشد , گشتاور تولیدی توسط موتور باید متناسب با نیاز خودرو به چرخ ها هدایت شود گیربکس وظیفه کنترل و تنظیم این قدرت را به عهده دارد در واقع گیربکس به راننده این امکان را می دهد تا خودرو را با سرعت های مختلف  در شرایط های متفاوت کنترل کند از طریق گیربکس می توان بدون بالابردن دور موتور به سرعت دلخواه رسید اگر گیربکس آسیب ببیند و سطح روغن آن کاهش یافته باشد  ماشین روی دنده حرکت نمی کند .

خرابی پمپ بنزین :

یکی دیگر از علت کم آوردن ماشین در دنده دو خرابی پمپ بنزین است , پمپ بنزین وظیفه انتقال بنزین یا سوخت از باک به موتور  و نیز جداسازی ناخالصی های سوخت را به عهده دارد ,خراب شدن پمپ بنزین باعث می شود سوخت به مقدار کافی به موتور نرسد وراندمان عملکرد موتور به علت احتراق ناقص ناشی از نرسیدن سوخت کافی کاهش می یابد ماشین در تعویض دنده کم آورد .

تعویض سیار لنت ترمز ماشین در تهران

خرابی سنسور اکسیژن :

سنسور اکسیژن مقدار گاز خروجی از موتور را اندازه گیری می کند و اکسیژن سوخته نشده از در اگزوز را در کامپیوتر می فرستد , علایم ابتدایی خرابی این قطعه به سختی کار کردن یا بی نظمی در طول درجا کار کردن ماشین و کم آوردن ماشین در دنده های پایین است .

استفاده از روغن موتور یا روغن گیربکس بی کیفیت :

علاوه بر مواردی که گفته شد بهتر است از روغن موتور یا روغن گیربکس با کیفیت استفاده کنید که توسط برندهای معتبر تولید می شوند زیرا استفاده از روغن بی کیفیت نقش مهمی در کم آوردن ماشین دارد .

رفع مشکل کم آوردن ماشین در دنده دو

ماشین هایی که در دنده های پایین مانند دنده یک و دو با کاهش قدرت مواجه می شوند به بررسی کامل نیاز دارند تا دلیل کاهش قدرت پیدا و رفع شود , اما مواردی که در فوق به آن اشاره کردیم از جمله مهم ترین علت کم آوردن ماشین در دنده یک و دنده دو است .

علت کم آوردن ماشین هنگام گاز دادن

  • نقص سنسور موقعیت میل سوپاپ
  • ایراد در سنسور اکسیژن
  • خرابی کویل
  • پمپ بنزین خراب

علت کم آوردن ماشین در سربالایی

اگر ماشین شما هنگام حرکت در سر بالایی با کاهش نیرو و شتاب مواجه می شد و به اصلاح کم می آورد مشکل می تواند ناشی از کثیفی انژکتور , سنسور گاز خراب , بی کیفیتی روغن موتور , فرسودگی شمع ها , گرفتگی فیلتر هوا یا فیلتر بنزین , ایراد در سیم گاز و یا انسداد منیفولد اگزوز باشد .

علت کم آوردن ماشین با کولر

اگر هنگام روشن بودن کلور خودرو شتاب خوبی نداشته باشد  ممکن است مشکل یکی از موارد زیر باشد .

  • خرابی سوئیچ کولر
  • سطح مبرد پایین
  • تسمه کمپرسور فرسوده
مکانیک سیار در تهران بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *