اخبار

خرید و فروش خودرو به صفر رسید آیا تورم سهمگین در راه است ؟

خرید و فروش خودرو به صفر رسید

خرید و فروش خودرو به صفر رسید آیا تورم سهمگین در راه است ؟

در روزهای گذشته مراسم تودیع و معارفه مسئولین دولت قبلی و دولت جدید در حال برگزاری است  وزارت صنعت , معدن و تجارت هم در اختیار سید محمد اتابک قرار گرفته است , همین دلیل هم باعث شده تا خرید و فروش خودرو هم در بازار راکد شود  زیرا همه منتظر تصمیمات تیم جدید وزارت صمت هستند .

وزیر صمت دولت چهاردهم در خصوص بازار خودرو عنوان کرد : ما در خودرو سازی جز رقابت راهی نداریم  برای بهبود کیفیت بهتر است وضعیت ایمنی خودروها و وضعیت سوخت آنها  باید که فضا را رقابتی کنیم , انشاالله با واردات موضوع رقابتی شدن را پیگیری می کنیم به علاوه اینکه خودرو سازی باید به سمت خصوصی سازی شدن هدایت شود .

خرید و فروش خودرو برای مشتریان تازه وارد دشوار تر می شود

طبق گفته وزیر جدید صمت وی تصمیم دارد تا واردات خودرو را حداقل در وضعیت فعلی ادامه دهد  به علاوه برای خصوصی کردن خودرو سازان برنامه هایی به اجرا درخواهد آمد, با وارد شدن بخش خصوصی به صنعت خودرو سازی  تقاضا برای فروش خودروها به قیمت آزاد نیز بیشتر می شود , دبیر انجمن خودروسازان  احمد نعمت بخش در اظهارات روز گذشته خود خواهان افزایش ۸۰ درصدی قیمت خودرو شد به همین دلیل خودروسازان از هم اکنون به استقبال افزایش قیمت رفته اند .

اگر که تیم جدید وزارت صمت نیز تمایل چندانی به مباشرت در خودروسازی و جبران ضررهای هنگفت از طریق اعطای وام نداشته باشد اجازه افزایش قیمت و آزادسازی قیمت ها به خودروسازان داده می شود و خودروسازان می توانند خودروهایشان را به قیمت بازار بفروشند و از این طریق زیان های قبلی خود را رفع کنند.

در صورتی که این تصمیم گرفته شود و خودروهای داخلی با قیمت حاشیه بازار به معرض فروش گذاشته شود تورم سهمگینی بازار خودرو را در بر میگیرد و همراه با افزایش قیمت ها بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان بازار خودرو را ترک می کنند .

تعمیر سیار خودرو درب منزل شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *