ساختار ایربگ خودرو چگونه است ؟
ایربگ خودرو یا همان کیسه هوای ماشین یکی از حیاتی ترین سیستمی میباشد که در راستای امنیت و حفظ جان سرنشینان در سالهایا خیر به یکی از ملزومات اولیه خودرو در تمام کارخانجات خودروسازی دنیا قرار گرفته است . ساختار ایربگ خودرو به گونه ایست که در کسری از ثانیه عمل میکند پس به همین دلیل باید بسیار حساس و مطمئن باشد . ما در این برگه همه چیز درباره ایربگ خودرو ذکر کرده ایم و آن را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده ایم . امیدواریم که از مطالعه این مطالب لذت کافی را ببرید .
سرویس دوره ای ماشین توسط مکانیک سیار انجام میشود
تاریخچه ایربگ خودرو
سالهاست که کمربند ایمنی قابل اعتماد در خودروهای ما تنها یک نوع محدودیت منفعل ارائه شده است. بحث در مورد ایمنی آنها، به خصوص مربوط به کودکان، صورت گرفت، اما در طول زمان، اکثر کشور قوانین کمربند ایمنی را پذیرفتند. آمار نشان داده است که استفاده از کمربند ایمنی هزاران راننده را از که ممکن است از برخورد را حیوانات و موانع دیگر در جاده ها و بسیاری از عوامل تصادف بمیرند را نجات دهد .
کیسه هوای ماشین چیست ؟
- کیسه هوا، منشاء آن را به کیسه های پر از هوا که در اوایل سال ۱۹۴۱ مشخص شده است
- و در دهه ۱۹۵۰ ثبت شده است، نشان می دهد.
- سیستم های کیسه هوا در اوایل بزرگ و بزرگ بودند، عمدتا با استفاده از مخازن هوای فشرده شده یا گرم، گاز نیتروژن فشرده (N2)، فریون یا دی اکسید کربن (CO2).
- بعضی از سیستم های اولیه تولیدات جانبی خطرناکی را ایجاد کردند.
- یکی از سیستم های خاصی از پودر اسلحه برای گرم کردن گاز فرگو استفاده می کرد، تولید گاز فسژن (COCl2) – گاز بسیار سمی بود.
تاریخ دقیق ثبت شده کیسه هوای ماشین ( ایربگ خودرو )
- مانند کمربندهای ایمنی، مفهوم کیسه هوا – یک بالش نرم برای فرود در برابر یک سقوط – در طول سالها در اطراف بوده است.
- اولین ثبت اختراع هواپیمای کشش بالاتری برای هواپیما در طول جنگ جهانی دوم ثبت شد.
- در دهه ۱۹۸۰ اولین کیسه های هوای تجاری ظاهر شد
- از سال ۱۹۹۸ مدل، تمام خودروهای جدید که در ایالات متحده فروخته شده اند، نیاز به داشتن کیسه های هوا در طرفین راننده و مسافر دارند.
- (کامیون های سبک در سال ۱۹۹۹ تحت حکومت قرار گرفتند.) تا به امروز، آمار نشان می دهد که کیسه های هوا، حدود ۳۰ درصد خطر مرگ را در یک سقوط مستقیم جلوی چشم می بینند.
- سپس کیسه های هوا در صندلی نصب شده و درب نصب شده بود.
- امروزه برخی از اتومبیل ها از داشتن کیسه های هوا دوگانه برای داشتن شش یا حتی هشت کیسه هوا استفاده می کنند.
- پس از تحریک برخی از بحث های مشابه که در سالهای اولیه استفاده از کمربند ایمنی را در بر داشت، کیسه های هوا موضوع تحقیق و آزمایش جدی دولت و صنعت است.
جلوبندی سازی در محل مشتری
در این مقاله، شما درباره علم کیسه هوا یاد می گیرید که شامل موارد زیر میشود :
- چگونه دستگاه کار می کند
- ساختار ایربگ مدرن چه مشکلاتی به همراه دارد
- تکنولوژی ساخت آن چگونه است
قوانین حرکت
- پیش از نگاه کردن به جزئیات، بیایید دانش ما را از قوانین حرکت بررسی کنیم.
- اولا ما می دانیم که اجسام متحرک دارای حرکت هستند (محصول جرم و سرعت یک شی).
- اگر نیروی بیرونی بر روی یک شیء عمل نکند، جسم به سرعت و جهت فعلی خود ادامه می دهد.
- اتومبیل ها شامل قطعات و اجسام متحرک و ثات درون خود میباشند .
- که شامل خودروی خود، اشیای سست در ماشین و البته مسافران است.
- اگر قدرت برخورد اجسام در هنگام تصادف محدود نشود ، نیوری وارد شده توسط اجسام و برخورد سرنشینان به بدنه یا قطعات معلق در خودرو به مراتب بیشتر میشود .
- توقف حرکت یک شیء، نیرویی را در طول یک دوره زمانی اعمال می کند.
- هنگامی که یک تصادف اتومبیل اتفاق می افتد، نیروی مورد نیاز برای متوقف کردن یک جسم بسیار عالی است؛
- زیرا حرکت خودرو بلافاصله تغییر می کند در حالی که مسافرها آن را ندارند – زمان زیادی برای کار با آن وجود ندارد.
- در اینجا برای حساستی در ثانیه ثانیه ها لحظه تصادف ایرگب خودرو وارد عمل میشود
- ایربگ خودرو در واقع زمان را برای جلوگیری از آسیب دیدگی جدی متوقف میکند .
- هدف هر سیستم محدود کننده مکمل، کمک به جلوگیری از مسافرت است، در حالیکه به عنوان کمترین آسیب به او ممکن است.
- آنچه که یک کیسه هوا می خواهد این است که سرعت مسافر را تا صفر با کم یا بدون صدمه کند کند. محدودیت هایی که باید در آن کار کرد، بزرگ هستند. کیسه هوای ماشین فضای بین مسافر و فرمان یا داشبورد و پر کردن این فضا در کسری از ثانیه میباشد .
- با این حال، حتی اگر مقدار کمی از فضا و زمان ارزشمند باشد،باید این سیستم بتواند به راحتی مسافر را به آرامی نگه دارد ، نه اینکه فرصت مجددی برای برخورد سرنشینان با اطراف باشد ، بلکه به گونه ای افراد را از خطر برخورد حفظ کند که سرنشینان از هر برخورد مجدد و آسیب دیدگی خاصی حفظ شوند .
در بخش بعدی، ما به قطعات کیسه هوا نگاه خواهیم کرد
تعمیر ایسیو خودرو در محل
کیسه هوا ( ایربگ خودرو )
- کیسه هوای ماشین یک بالشتک بادوام است
- این ایربگ خودرو برای محافظت از ساکنان خودرو از آسیب جدی در صورت برخورد برخوردار است.
- کیسه هوای ماشین بخشی از یک سیستم نگهدارنده متراکم است که همچنین به عنوان یک سیستم نگهدارنده کمربند هوا (ACRS) یا یک سیستم محدود کننده مکمل هوا (SRS) شناخته می شود،
- زیرا کیسه هوا برای تکمیل حفاظت ارائه شده توسط کمربند ایمنی طراحی شده است.
- کمربند ایمنی هنوز هم لازم است تا ایمن مسافر را در جای خود بگذارد
- به خصوص در اثر ضربات جانبی، ضربه عقب و چرخش نبود کمربند ایمنی منجر به مرگ نیز میشود .
- پس از تشخیص برخورد، کیسه های هوا بلافاصله باز میشوند تا یک مسافر در معرض هوا با یک بالش بزرگ گاز پر شده قرار بگیرد .
ساختار کیسه هوای ماشین
یک سیستم کیسه هوا حاوی موارد زیر میباشد :
- کیسه هوا (حاوی یک بادکنک یا ژنراتور گاز و یک کیسه هوا)
- سنسورهای تصادف
- یک واحد نظارت تشخیصی
- یک سیم پیچ اتصال دهنده فرمان و یک چراغ نشانگر
- این اجزاء توسط یک سیم کشی متصل شده و توسط باتری خودرو طراحی شده اند.
نحوه عملکرد ایربگ خودرو
- سیستم کیسه هوای ماشین پس از جرقه زنی خاموش و یا بعد از جدا شدن باتری نگهداری می شود.
- بسته به نوع مدل، منبع تغذیه پشتیبان بین یک تا دو دقیقه طول می کشد.
- از آنجائیکه اجزاء حیاتی برای عملکرد سیستم ممکن است سالها بدون استفاده باشند ، مدارهای هواوی در طول هر راه اندازی یک «خودآموزی» داخلی انجام می دهند، که معمولا با نور بر روی پانل دستگاه نشان داده شده است که به طور خلاصه در هر راه اندازی نشان داده می شود.
- سنسورهای تصادف به منظور جلوگیری از تورم کیسه هوا هنگامی که ماشین حرکت میکند ، بیش از یک ضربه یا یک کوچک ، و یا در مورد یک برخورد جزئی است طراحی شده است.
- این بادکنک به یک ماژول متشکل از کیسه های نایلونی بافته شده و پوشش پلاستیکی شاخک پلاستیکی متصل می شود.
- این ماژول، به نوبه خود، به فرمان برای برنامه های جانبی راننده و بالاتر از محفظه داشبورد برای کاربرد مسافر جلو است.
تعویض روغن خودرو در محل
عملکرد سنسور تصادف در ایربگ خودرو
- در یک برخورد جلو خودرو برابر با مانع جامد در ۹ مایل در ساعت (۱۴.۴۸ کیلومتر در ساعت)، سنسورهای سقوط واقع در جلوی ماشین، کاهش سرعت ناگهانی را تشخیص می دهند
- و یک سیگنال الکتریکی را فعال می کنند که واحد کنترل را فعال می کند (گاهی اوقات به نام آتش سوزی یا اسکیب)
- یک لامپ مانند که یک سیم نازک دارد که حرارت می بخشد و در محفظه سوخت رسانی نفوذ می کند. این باعث می شود مواد سوخت جامد شیمیایی، عمدتا سدیم آیزید، در داخل بادکنک برای واکنش سریع شیمیایی (معمولا به عنوان یک زنجیرۀ آتش نشانی) خوانده می شود.
- این واکنش کنترل شده تولید گاز نیتروژن ضروری است که کیسه هوا را پر می کند.
- در طول استقرار، گاز نیتروژن در حال گسترش، تحت فرآیندی قرار می گیرد که دمای آن را کاهش می دهد و اکثر بقایای احتراق یا خاکستر را حذف می کند.
- گاز نیتروژن در حال گسترش، کیسه نایلون را در کمتر از یک بیست و یک یا دوازدهه (۱/۲۰) از یک ثانیه باز می کند، پوشش پلاستیکی ماژول پلاستیکی را باز کرده و در مقابل اشغال می کند.
- همانطور که مسافر با کیسه ارتباط برقرار می کند، گاز نیتروژن از طریق سوراخ هایی در پشت کیسه تخلیه می شود.
- کیسه به طور کامل فقط برای یک دهم (۱/۱۰) ثانیه طول می کشد
- و تقریبا با سه دهم (۳/۱۰) یک ثانیه بعد از ضربه، تقریبا تخلیه می شود.
- پودر تالک یا نشاسته ذرت برای قرار دادن داخل کیسه هوا استفاده می شود و از کیسه هوا در هنگام باز شدن آزاد می شود.
باتری سازی سیار
عوامل مختر عکیسه هواشی ماشین ( ایربگ خودرو )
یکی از نخستین اختراعات ثبت شده برای کیسه های هوای خودرو، در ۱۸ آگوست ۱۹۵۳ به مهندس صنعتی جان Hetrick اهدا شد. طراحی شده توسط Hetrick پس از حادثه نزدیک به سال ۱۹۵۲، طراحی شده برای یک مخزن هوای فشرده تحت کاپوت و کیسه های قابل تورم در فرمان چرخ، در وسط داشبورد، و در محفظه برای محافظت از کابین صندلی جلو، و در پشت صندلی جلو برای محافظت از مسافرین عقب. نیروی برخورد، یک وزن کشویی را به جلو هدایت می کند تا هوا را به کیسه ها منتقل کند. بسیاری از مخترعان و محققان دیگر به دنبال این بودند که همه طرح های کمی متفاوت را بررسی می کنند، به طوری که دنباله فنی دقیق از طرح های اولیه به سیستم کنونی امکان پذیر نیست.
ساختار شیمیایی کیسه هوای ماشین ( ایربگ خودرو )
در سال ۱۹۶۸ جان Pietz، یک شیمیدان برای سیستم های دفاع Talley، پیشگام سوختن جامد با استفاده از سدیم آیزید (NaN3) و یک اکسید فلزی بود.
- این نخستین سوخت نیتروژن جامد بود و به زودی جایگزین سیستم های بزرگتر و بزرگتر شد.
- Azid سدیم در حالت جامد آن در صورت مصرف در دوزهای زیاد سمی است،
- اما در برنامه های کاربردی خودرو، داخل یک ظرف فولادی یا آلومینیومی داخل سیستم کیسه هوا دقت می گیرد.
تاثیرات کیسه هوای ماشین در تلفات انسانی
از دهه ۱۹۶۰، خودروهای مجهز به وسایل نقلیه هواپیما در آزمایش های کنترل شده و استفاده روزمره اثربخشی و قابلیت اطمینان را نشان دادند. موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه مطالعه سیستم گزارشگری حادثه مرگبار دولت فدرال را با استفاده از داده های سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ انجام داد و نتیجه گرفت که تلفات راننده در برخورد های جلویی در خودروهای مجهز به کیسه های هوایی ۲۸ درصد کاهش یافته است. بر اساس تحقیقات دیگری که در سال ۱۹۸۹ توسط جنرال موتورز انجام شد، ترکیبی از کمربندهای ایمنی لبه / شانه و برخورد با جلوی در جلو، تلفات راننده را ۴۶ درصد کاهش داد و تلفات جلوی مسافر را ۴۳ درصد کاهش داد.