در برگه کاتالیست خودرو کلیاتی از کاتالیزور و نحوه عملکرد و متریال تولید آن را توضیح داده ایم . در اینجا به مشکلاتی خواهیم پرداخت که در روند طول عمر خودرو با توجه به فرسایش های ناشی از حرارت بالا و فرسایش بر اثر دوده و گازهای سمی پیش می آید . همراه کوییک سرویس وحید باشید با بهترین سرویس دوره ای خودرو با هزینه های عالی و تعمیر و تعویض قطعات و کاتالیزور در محل . پرسش هایی از قبیل اینکه چرا اگزوز و کاتالیزور داغ و سرخ میشود ؟ ، از کجا بفهمیم کاتالیزور ریخته یا کیپ شده است ؟ ، جنس کاتالیزور و لوله اگزوز چیست ؟ را با همراه مکانیک وحید دنبال کنید با نکات مهمی درباره کیپ شدن کاتالیزور و سرخ شدن اگزوز و مشکلات دیگری که ممکن است برای سیستم کاتالیست خودرو پیش بیاید
از کجا بفهمیم کاتالیزور ریخته یا کیپ شده است ؟
در بررسی مشکلات کاتالیزور خودرو مشکلاتی مثل سرخ شدن اگزوز که تشخیص آن آسان است اما ریختن کاتالیزور و کیپ شدن آن رایج است که تشخیص قطعی آن برای رانندگان کاری دشوار است . میتوانید با چند گام ساده از ریخته شدن و یا کیپ شدن کاتالیزور اطمینان حاصل نمایید .
از کسی بخواهید تا پدال گاز را فشار دهد
شدت خروجی اگزوز را بررسی کنید
پرتاب باد یا دود نسبت به دور موتور را چک کنید
اگر به اصطلاح اگزوز نفس نداشت کاتالیست خودرو ریخته یا کیپ شده است
عمده دلیل سرخ شدن اگزوز و مشکلات اگزوز که به کیپ شدن کاتالیزور و یا ریختن آن و در نتیجه سرخ شدن لوله اگزوز منجر میشود از مشکلات سوختی سرچشمه میگیرد
ترکیب سوخت با هوا از مسائل رایج است
با ترکیب هوا در سوخت ، سوخت کمتری به سمت موتور می آید
در نتیجه موجب سرخ شدن مینی فول میشود و زمانی که شما در هوای تاریک آن را نگاه کنید گویی در کوره آهنگری قرار دارد
چرا سوخت منجر به داغ شدن اگزوز میشود ؟
اگر به پایه و اساس و ویژگیهای سوخت بنزین توجه کنیم خواهیم دانست که یکی از وظیف اصلی بنزین خنک کردن موتور است . وقتی که ما به بررسی مشکلات اگزوز و کاتالیزور میپردازیم و به مشکل سرخ شدن اگزوز میرسیم در واقع منشا این دمای بالا را جستجو میکنیم و در نهایت میفهمیم که این دما از سمت موتور آمده و دلیل سوخترسانی نامناسب است
با سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ بدونه کاتالیز میباشد من متوجه قرمزی در شب شدم تا رفتم ماشینو خاموش کنم ماشین آتیش گرفت هیچکس دلیلشو پیدا نکرده خواهشا من را راهنمای کنید کلا جرات سوار شدن ماشینو ندارم .
سلام من با پراید یورو ۴ تو سربالایی به این مشکل خوردم ماشین کپ کرد و دل میزد کاپوت رو دادم بالا دیدم منی فولد سرخه ولی آمپر آب از وسط پایین تر بود
مشکلی ایجاد میکنه ؟ یا عادیه ؟
سلام باوجوداین سرخ شدن منیفولدچاره کارچیه خطرناک هست باعث آتیشسوزی نمیشه بایدچیکارکنیم پارس تیوفایو۹۸ کاتالیزورهم جایگزین گذاشتم
سلام
من ۲۰۶ دارم یک سال با قرمز شدن مانیفولد مواجه بودم
کلی هزینه کردم تا اخر متوجه شدم ایسیو مشکل داره ایسیو عوض کردم مشکل حل شد
با سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ بدونه کاتالیز میباشد من متوجه قرمزی در شب شدم تا رفتم ماشینو خاموش کنم ماشین آتیش گرفت هیچکس دلیلشو پیدا نکرده خواهشا من را راهنمای کنید کلا جرات سوار شدن ماشینو ندارم .
سلام .ماشین تیوفایو دارم منفیفولد ماشین سرخ میشه کاتالیز دراوردم جایگزین گذاشتم رفع نشد سوزن انژکتور عوض کردم درست نشد ایسیو هم عوض کردم درست نشد کویل عوض کردم همه کار انجادادم ولی درست نمیشه خواهشا اگه میتونید راهنمایی کنید .
فیلرای ماشینت شاید سفت باشه نشون بده
دریچه گازفلزی باپلاستیکی برنامش فرق داره باید برنامه همون درچه گاز درست تعریف بشه تامشکل سرخی اگزوزحل شود
سلام من با پراید یورو ۴ تو سربالایی به این مشکل خوردم ماشین کپ کرد و دل میزد کاپوت رو دادم بالا دیدم منی فولد سرخه ولی آمپر آب از وسط پایین تر بود
مشکلی ایجاد میکنه ؟ یا عادیه ؟
سلام .ماشین تیوفایو دارم منفیفولد ماشین سرخ میشه کاتالیز دراوردم جایگزین گذاشتم رفع نشد سوزن انژکتور عوض کردم درست نشد ایسیو هم عوض کردم درست نشد کویل عوض کردم همه کار انجادادم ولی درست نمیشه خواهشا اگه میتونید راهنمایی کنید .