نحوه کارکرد خودروهای برقی
اتومبیل های برقی چیزی است که همیشه در اخبار نشان می دهد و این روزها بیشتر از خودرواهی بنزینی توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است . دلایل زیادی برای علاقه مندی مداوم به این وسایل نقلیه وجود دارد دلایلی از جمله اینکه اتومبیل های برقی نسبت به اتومبیل های بنزینی آلودگی کمتری ایجاد می کنند ، بنابراین آنها یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای خودروهای بنزینی (مخصوصاً در شهرها) هستند. وسایل نقلیه مجهز به سلولهای سوختی موجود در باتری خودروهای برقی هستند و روز به روز توجه عوام را به جود جلب مینماید اتومبیل برقی اتومبیلی است که به جای موتور بنزینی از موتور الکتریکی استفاده می کند و ما نیز در این برگه به کلیاتی از نحوه کارکرد خودروهای برقی میپردازیم تا بلکه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار گیرد . همراه مکانیک سیار وحید باشید با اطلاعات بیشتر
تعویض باتری در محل با همراه مکانیک وحید
تفاوت خودروهای برقی با خودروهای بنزینی
از بیرون ، احتمالاً تصور نمی کنید که ماشین مورد نظر شما یک خودرو الکتریکی باشد. در بیشتر موارد ، اتومبیل های برقی با تبدیل یک اتومبیل بنزینی ایجاد می شوند و در این حالت نمی توان گفت. هنگامی که شما با یک ماشین برقی رانندگی می کنید اولین چیزی که میتواند تفاوت اتومبیل برقی و بنزینی را برای شما شفاف کند سرو صداهای حذف شده ناشی از سوخت بنزین است
در زیر کاپوت تفاوت های زیادی بین بنزین و اتومبیل های برقی وجود دارد:
- موتور بنزینی با موتور خودرو الکتریکی جایگزین می شود.
- موتور الکتریکی قدرت خود را از یک کنترلر دریافت می کند.
- کنترلر قدرت خود را از مجموعه باتریهای قابل شارژ دریافت می کند
- یک موتور خودرو بنزینی با خطوط سوخت ، لوله های اگزوز ، شیلنگهای مایع خنک کننده و منیفولد ورودی ،در واقع یک سیستم لوله کشی پیچیده را زیر کاپوت فراهم میکند اما یک خودرو الکتریکی یک پروژه سیم کشی است که در باکس های مربوطه پنهان شده و ظاهر زیر کاپوت را کاملا متفاوت به دید شما میرساند
ساختار خودرو الکتریکی
- موتور بنزینی به همراه صدا خفه کن ، مبدل کاتالیزوری ، مخزن بنزین همه در خودروهای برقی حذف شدند.
- مونتاژ کلاچ برداشته شده است
- یک موتور الکتریکی جدید AC با یک صفحه آداپتور به گیربکس وصل میشود .
- یک کنترلر برقی برای کنترل موتور AC اضافه میشود
- یک سینی باتری در کف خودرو نصب شده است.
- پنجاه باتری اسید سرب ۱۲ ولت در سینی باتری قرار گرفت (دو مجموعه ۲۵ عیار برای ایجاد ۳۰۰ ولت DC) در یک سیستم باتری هیبریدی کار گذاشته میشود
- موتورهای الکتریکی به چیزهای قدرت که برای بدست آوردن توان خود از موتور استفاده می شدند اضافه شدند: پمپ آب ، پمپ فرمان برق ، سیستم تهویه هوا.
- پمپ خلاء برای ترمزهای دستی اضافه می شود
- برای کنترل دنده های جلو و عقب ، تعویض گیربکس دستی با یک سوئیچ اتوماتیک صورت میگیرد که مبدل به عنوان یک گیربکس اتوماتیک عمل میکند
توضیحات کمی گنگ و غیر کافی بود.