باتری هیبریدی چگونه کار میکند

ساختار باتری خودروهای هیبریدی
خودروهای هیبریدی به یک جایگزین محبوب برای اشکال سنتی حمل و نقل فقط بنزین تبدیل شده اند. این اتومبیل ها یک موتور احتراق داخلی را با یک باتری و موتور الکتریکی ترکیب می کنند. این اجزای اضافی به وسیله نقلیه اجازه می دهد مسافت های طولانی تری را با سوخت کمتر طی کند و میزان انتشار کمتری نیز داشته باشد. همراه مکانیک سیار وحید باشید با کلیاتی از باتری خودروهای هیبریدی و میزان ولتاژ این باتری ها
تعویض باتری درمحل در تهران بزرگ
باتری هیبریدی چقدر ولتاژ تولید می کند؟
خودروهای هیبریدی به یک جایگزین محبوب برای اشکال سنتی حمل و نقل فقط بنزین تبدیل شده اند. این اتومبیل ها یک موتور احتراق داخلی را با یک باتری و موتور الکتریکی ترکیب می کنند. این اجزای اضافی به وسیله نقلیه اجازه می دهد مسافت های طولانی تری را با سوخت کمتر طی کند و میزان انتشار کمتری نیز داشته باشد.
ساختار باتری خودروهای هیبریدی
- این باتری از چند باتری های کم ولتاژ تشکیل شده است
- سلول هایی در بالای یکدیگر انباشته شده اند تا یک منبع بزرگتر با ولتاژ بالا (HV) بزرگتر ایجاد کنند.
- این چوبها به هم وصل می شوند تا یک ماژول باتری ولتاژ بالا را تشکیل دهند.
- بیشتر هیبریدها از یک باتری نیکل فلز هیدرید (NiMH) استفاده می کنند
- ساختار باتری خودروهای هیبریدی از نیکل فلز به قدرت میسرد
- این نیرو به موتور الکتریکی انتقال پیدا میکند
- و هنگام شارژ مجدد از ژنراتور نیرو می گیرد.
با توجه به محیط زیست دوستانه ، این باتری های خودرو قابل بازیافت هستند ( اگر گه خودروسازی خودرو هیبریدی قصد تولدی باتری خودروهای هیبریدی از سلول های با عمر بسیار بالا را دارند )
ولتاژ باتری خودروهای هیبریدی
ما در آخرین صفحه ذکر کردیم که ولتاژ در وسایل نقلیه هیبریدی می تواند در دامنه مختلف متغیر باشد ، اما به خاطر داشته باشید که هیبریدها بیش از اندازه کافی الکتریسیته را برای کشتن تولید می کنند. در واقع یک لامپ 7.5 واتی با ولتاژ 120 ولت جریان کافی را به وجود می آورد تا باعث برق شود
برترین تولید کننده باتری خودروهای برقی
- دو تولید کننده پرکار باتری خودروهای برقی تویوتا و هوندا ، هر کدام دارای باتری های باتری با حدود 100 تا 200 ولت هستند.
- در مورد Toyota Prius 2010 ، ولتاژ ارسالی به موتور الکتریکی از طریق مبدل ولتاژ می تواند تا 600 ولت افزایش یابد
- از آنجا که باتریهای مورد استفاده بیشتر هیبریدها در حدود 100 تا 300 ولت برق تولید می کنند ، آنها به عنوان “ولتاژ بالا” تلقی می شوند
- و باید بر روی قطعات وسیله نقلیه ای که این ولتاژ از آن جریان می یابد ، برچسب گذاری شود.
- برای مهار ولتاژ ، باتری مورد استفاده برای اجرای موتور الکتریکی در یک جعبه فلزی قرار گرفته است
- که از بقیه بدنه خودرو عایق بندی شده و دارای علائم “ولتاژ بالا” است.
- این جعبه باتری در پشت صندلی های سرنشینان عقب قرار داده شده است ، جایی که احتمالاً در تصادف رانندگی آسیب دیده نیست
- علاوه بر جعبه باتری ، کابلهای با ولتاژ بالا از باتری به موتور منتقل می شوند
- جعبه فلزی و این کابل های ولتاژ بالا از شاسی خودرو عایق بندی شده اند