جلوبندی سازی سیار
خدمات جلوبندی سازی در محل در کلیه نقاط ۲۲ گانه تهران ارائه میشود . خدماتی اعم از تعویض صفحه کلاچ ، تنظیم چرخ ماشین ، تعویض بلبرینگ چرخ ، تعویض فنر و کمک فنر ، تعویض رام جلوبندی ، تعویض سیبک ، تعویض طبق خودرو ، تعویض میل موج گیر ، تعویض سگدست ، سرویس کامل جلوبندی ماشین ، تعمیر تخصصی گیربکس ، تعویض لنت ترمز ، تعمیر و تعویض پلوس ، تعویض دیسک ترمز و کلیه خدمات مربوط به جلوبندی کلیه خودروهای ایرانی و خارجی به صورت سیار ارائه میگردد . جهت مشاوره با جلوبندی سازی سیار ما با شماره زیر تماس بگیرید.
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
- جلوبندی سازی
جزییات جلوبندی خودرو
سیستم جلوبندی خودرو شامل سیستم فرمان ، اکسل ، سیبک ها ، سگ دست ، شغال دست ، سیستم چرخ ها ، طبق ، میل موجگیر و رام میباشد . که در مطالب پایین هر کدام از آنها را همراه با وظایفی که بر عهده دارند را تشریح میکنیم . با امداد خودرو حرفه ای و سریع ما آشنا شوید
خدمات جلوبندی سازی سیار وحید را فراموش نکنید
ما در کمترین زمان ممکن شما را از خدمات مکانیکی سیار بهره مند میکنیم . تنها با یک تماس از خدمات کوییک سرویس وحید استفاده کنید . کلیه سرویس خودرو به صورت سیار و طبق کیلومتر با حضور مکانیک های با تجریه ما صورت میگیرد . سرویسهای دوره ای خودرو برای ماشین شما با بهترین هزینه ها ارائه میشود .
جلوبندی خودرو چیست ؟
در مجموع اگر بخواهیم جبولندی را در یک جمله تعریف کنیم ، به بخش جلو و تجهیزات زیر آن جلوبندی خودرو گفته میشود .
وظایف اصلی سیستم جلوبندی خودرو
- این سیستم وظیفه تعادل چرخ ها
- کنترل خودرو سر پیچها
- کننترل و خنثی کردن ضربات وارد شده به چرخ ها
- کنترل خودروها در ناهمواریهای مسیر
جزییات کامل قطعات جلوبندی خودرو
جلوبندی خودرو از چه قطعاتی تشکیل شده است ؟
شماره تلفن مکانیک سیار
سیستم فرمان
نقش سیستم فرمان در جلوبندی خودرو چیست ؟
کلیه کنترل و تعادل خودرو توسط راننده از طریق سیستم فرمان صورت میگیرد . سیستم فرمان از جعبه فرمان و توسط سگدست و سیبک ها به چرخ خودرو متصل شده و نظام جلوبندی را یکپارجه میکند . زمانی که کوچکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو صورت میگیرد و ما قرار است آن را به جلوبندی سایز بسپاریم ، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی را در سیستم کنترل فرمان خودرو میتوان تشخسص داد . حتی جلوبندی ساز ها هم عیبیابی را از همین قسمت شروع میکنند .
سیبک ها
وظیفه سیبک ها در خودرو چیست ؟
سیبک قطعه ای است برای اتصال جعبه فرمان و قطعاتی مانند طبق و قطعات ثابت به سگدست و تشکیلات فنر . این قطعه زمانی که ماشین یه سمت چپ و راست در حال چرخش باشد وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که در این حالت چرخ خودرو بتواند به راحتی حرکت کند و مشکلی در جابجایی ماشین و زاویه چرخ ها به وجود نیاید .
چگونه بفهمیم سیبک ماشین خراب است ؟
- بهم خوردن تنظیم غربیلک خودرو
- شنیدن صدای غیر طبیعی از سیستم جلوبندی خودرو
- بهم خوردن زاویه چرخ ها
فنر و کمک فنرهای جلو
همه چیز درباره فنر ماشین
شما در نظر بگیرید با وجود وزن بالای خودرو اگر فنر خودرو نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ کلیه نیروهای وارد شده از طرف اتاق و بدنه در مجموع وزن کلی خودرو توسط فنرها مهار میشوند . به خصوص زمانی که خودرو حرکت میکند شاهد ضربات متعدد خواهیم بود که به وجود فنرها وزن این ضربات به طور یکسان و بدون وارد کردن خسارات به موتوری و بدنه خودرو به زمین منتقل میگردد .
فنرها در سیستم جلوبندی خودرو با توجه به استانداردهای خاصی تولید میشوند .
- وزن خودرو
- ارتفاع خودرو
- سایز لاستیک ها
- میزان فشار وارده در هنگام رانندگی
- استاندارد بدنه
- قدرت موتور خودرو
- قدرت گیربکس خودرو
چگونه بفهمیم فنر ماشین خراب است ؟
زمانی که فنر ماشین دچار نقص فنی میشود در هنگام رانندگی با صدای خشنی مواجه خواهیم شد و آسیب رسیدن به فنر را میتوانیم از کجش شدن یک طرف ماشین بفهمیم . عمده نقص فنی فنر خودرو در جلوبندی خودرو را شکستن فنر تشکیل میدهد .
کمک فنر چیست ؟
کمک فنرها کار را برای فنرها آسان تر میکند . اگر در خاطرتان باشد در خودروهای گذشته وقتی با ناهمواریها یی مثل دست اندازهامواجه میشدیم خودرو به گونه ای از آن عبور میکرد که کل سیستم ماشین به هم میریخت . دلیل این امر ، نبودن سیستم کمک فنر بود . حال باید بدانیم که کمک فنر در واقع جه کمکی به خودرو میکند .
- وقتی با دست اندازها مواجه میشویم کمک ماشین جمع شده و نیازی نیست که کل ساختار ماشین بالا و پایین برود .
- سر پیچ ها تعادل خودرو به مراتب بهتر و بهتر میشود .
- زمانی که با چاله های مواجه میشویم کنترل خودرو به مراب بهتر میشود .
- وجود کمک فنر موجب چند برابر شدن عمر فنرها میشود .
- تشکیلات خودرو های امروزی بدون وجود کمک فنر یک روز هم سر جایشان نمیمانند
سگ دست و شغال دست
این قطعه از یک طرف به طبق ها و از یک طرف به کمک فنر ماشین وصل است .
وطیفه سگدست در جلوبندی خودرو
- وظبفه انتقال وزن بدنه خودرو را به چرخها
- وظیفه انتقال نیرو برای حرکت چرخ ها به سمت چپ و راست
چگونه بفهمیم سگدست ماشین خراب شده است ؟
زمانی که سگدست در اثرضربه و یا فشار نا متعارف خراب میشود بیشترین تاثیر را روی زاویه چرخ ها میگذارد .
در نتیجه سیستم جلوبندی خودرو بهم میریزد و آسیبهای دیگری به طبقها و کمک فنر میرسد .
طبق
طبق خودرو چیست ؟
میل تعادل و میل موجگیر
وظیفه میل موج گیر خودرو چیست ؟
بلبرینگ و توپی چرخ ها
هر دو این موارد با سگدست مونتاژ میشوند . وظیفه تعالد چرخ ها و انتقال نیرو برای سهولت در چرخیدن چرخ ماشین به شمت چپ و راست را دارند .
چگونه بفهمیم بلبرینگ چرخ ماشین خراب شده است ؟
- زمانی که با سرعت بالا در حرکت هستید برای یک لحظه قرمان خودرو را رها کنید .
- اگر متوحه شدید که فرمان خودرو میلرزد سرعت شما بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است مشکل هم میتواند از پلوس خودرو باشد و هم از بلبرینگ چرخ ها
- خب برای تشخیص دلیل اصلی این لرزش و اینکه مطمئن باشیم لرزش خودرو از بلبرینگ است یا خیر باید مراحلی را دنبال کنیم ( خودرو های دف جلو )
- ابتدا خودرو را خاموش کرده و جک را زیر چرخ سمت چپ ماشین برقرار کنید .
- سپس جک را بالا ببرید تا زمانی که لاستیک از زمین فاصله بگیرد .
- چرخ خودرو را با دست بچرخانید .
- اگر چرخ در حالت طبیعی حرکت نکرد و گیر کرد بدانید که بلبرینگ چرخ ماشین باید تعویض گردد .
- این کار را برای هر دوطرف ماشین انجام دهیم .
- اما در خصوص پلوس / اگر با این کار متوجه شدید که بلبرینگ سالم است و دجار نقص فنی نشده است باید به سراغ پلوس ها برویم .
- در همان حالتی که لاستیک از زمین فاصله دارد پلوس ها را تست میکنیم .
- خودرو را در حالت خلاص روشن کنید کنید .
- ماشین را روی دنده ۱ قرار دهید و به صدای چرخ ها توجه کنید .
- اگر صدای چرخ غیر طبیعی بود فرمان خودرو را به سمت چپ و راست بچرخانید
- اگر در هر حالت ممکن صدا غیر طبیعی بود هر دو پلوس چپ و راست خراب هستند .
- اما اگر وقتی که فرمان خودرو را میجرخانید در یک جهت صدا قطع میشود ف پلوس همان سمتی که صدای برقرار است باید تعمیر و یا تعویض گردد .
تعویض بلبرینگ چرخ ماشین با خدمات سیار وحید
سیستم چرخ ها
ساختار سیستم چرخ ها چگونه است ؟
رام
این قطعه روی دو سر شاسی نصب میشود و وظیفه اتصال قطعات جلوبندی خودرو به اتاق را دارد
تعمیر جلوبندی در محل
شما برای داشتن یک جلوبندی خودرو بی نظیر و بی عیب و نقص تنها کافیست خدمات جلوبندی سازی سیار وحید را برای یک بار امتحان کنید .
مزایای خدمات تعمیر جلوبندی در محل
- صرفه جویی در هزینه ها
- صرفه جویی در زمان
- تسریع در سرویس جلویندی خودرو
- پشتیبانی دائم و همیشه در دسترس
- پیگیری خدمات و کیفیت کار مکانیک سیار شرکت
- مشاوره رایگان
- اطمینان بیشتر
تعمیر جلوبندی در محل
قسمت جلوبندی در اتومبیل ها به قدری مهم است که در صورت خرابی این قسمت مراکز تعمیر آن نیز با عنوان جلوبندی سازی وجود داشته و ماشین را برای تعمیر به این محیط می برند اما جلوبندی شامل چه قسمت هایی است ؟ به طور کلی قسمت های جلو و زیرین اتومبیل جلوبندی خودرو می باشد مهم ترین وظیفه این قسمت ایجاد راحتی سرنشینان خودرو هنگام عبور از سطوح ناهموار و دست اندازهاست اجزای تشکیل دهنده این قسمت شامل سیبک ها , سگ دست , شغال دست , سیستم فرمان , اکسل , سیستم تعلیق جلو , رام , طبق , سیستم چرخ ها , میل تعادل و میل موجگیر , بلبرینگ و توپی چرخ ها می باشد . جلوبندی سازی در محل توسط کوییک سرویس وحید ارائه میشود . خدمات مکانیک سیار وحید با تعمیر و تعویض قطعات جلوبندی به صورت سیار خدمت خود را ارائه میکند .همراه ما باشید با بررسی برخی سوالات و عناوین مهم جلوبندی خودرو
- علایم خرابی جلوبندی خودرو
- عوامل خرابی جلوبندی ماشین
- وظیفه جلوبندی خودرو
- چه زمانی جلوبندی را بررسی نمود ؟
- فلز جلوبندی چیست ؟
- آموزش جلوبندی ماشین
علائم خرابی جلوبندی خودرو
- لرزیدن شدید فرمان
- ایجاد صدا هنگام عبور از سطوح ناهموار
- هنگام دور زدن خودرو شنیدن صدای سوت
- هنگام ول کردن فرمان کشیده شده فرمان به یک سو
- گیج زدن خودرو به طرفین
- فاصله زوایای چرخ های اتومبیل
عوامل خرابی جلوبندی ماشین
- خراب شدن لاستیک
- خراب شدن بلبرینگ چرخ
- ضعیف بودن کمک فنر
- وارد شدن ضربه به شاسی
وظیفه جلوبندی خودرو
همانطور که اشاره نمودیم مهم ترین وظیفه سیستم جلوبندی خودرو ایجاد راحتی برای سرنشینان خودرو هنگام عبور از سطوح ناهموار و موانع می باشد اما چگونه این امر میسر می شود ؟ عملکرد سیستم تعلیق فرمان جلوبندی نرم و روان می باشد که تمامی نیروهای سطوح راه را در خود خنثی نموده و موجب راحتی سرنشینان و راننده می گردد .همچنین موجب هدایتپذیری آسانتر خودرو در پیچ ها می شود
چه زمان جلوبندی را بررسی نمود ؟
بهتر است هر ۹۰ روز یکبار سیستم جلوبندی خودرو را چک نمود عمر معمولی جلوبندی حدود ۶ ماه است اما در صورت مشاهده علایمی که ذکر گردید خودرو را به مکانیکی ببرید در خصوص تعویض یا تعمیر این قسمت نیز باید گفت که در گذشته خرابی این قسمت توسط تعمیر بر طرف می شد اما امروزه بهترین گزینه تعویض این سیستم و یا قطعه آسیب دیده می باشد چرا که به دلیل سگ دست های خشک و سیبک های روغنی این امر صورت نمیگیرد و در صورت تعمیر باید برای تعمیر این قطعه دفعات بیشتری به مکانیکی رفت .
فلز جلوبندی چیست ؟
متریال به کاررفته در جلوبندی اتومبیل از فولاد می باشد چرا که حالت ارتجاعی برای خنثی نمودن نیروهای وارد شده را دارا باشد .
آموزش جلوبندی ماشین
آموزش جلوبندی ماشین یکی از رشته های پر طرفدار می باشد دوره آموزش جلوبندی ماشین با هدف تعمیر این سیستم برگزار می شود با شرکت در این کلاس های اموزشی با قواعد و نحوه سیستم کار جلوبندی آشنا شده و پس از ان می توان به شکل عملی تعمیر این سیستم را فرا گرفت چرا که با یادگرفتن این حرفه بازار ان بسیار پر رونق بوده و می توان شغل مستقل دست پا نمود . در کشور مراکز معتبر زیادی وجود دارد که این حرفه را آموزش می دهند .
تعمیر کاتالیزور اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر کاتالیزور خودروی خود نکنید
مطالب عالی و مفید بود خیلی ممنون از سایت خوبتون
مطالب عالی بود مرسی بابت اطلاعات مفیدی که به اشتراک گذاشتید
سلام
ماشین در دور موتور سه ب بالا صدا میده؟
حین حرکت رو دست انداز هم چرق چرق میکنه
اگر کسی دونست ممنون میشم بگه
/Mojtaba1401mojtaba228@gmail.com
اینقدر قیمت ها واجرت بالاست که آدمی ترجیح میده یه کبریت بزنه زیر ماشینش