[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5020″ img_size=”820*312″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
مقاله ساختار موتور
در این مقاله ، ما در مورد ایده اصلی در پشت یک موتور بحث خواهیم کرد و سپس به جزئیات در مورد چگونگی قرارگیری همه قطعات در کنار هم ، چه چیزی می تواند اشتباه باشد و همچنین چگونه می توان عملکرد را افزایش داد ، بررسی خواهیم کرد. بیش از ۱۰۰۰ قطعه در هر موتور خودرو وجود دارد که سیستم سیلندر و انتقال نیرو و احتراق داخلی و تنظیم میل بادامک و ……. همگی دست به دست هم میدهند تا سوخت ورودی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند . این تجهیزات بینظیر که همگی ساخته دست خودمان است اکنون همانند موم در دستان شماست . در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل ، خدمات مکانیک سیار وحید فراموشتان نشودن . شرکت امداد خودرو ما در تمام نقاط در خدمت شما عزیزان است
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5021″ img_size=”400*500″ alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
هدف از موتور بنزینی چیست ؟
- هدف از موتور بنزینی تبدیل بنزین به حرکت است تا ماشین شما بتواند حرکت کند.
- در حال حاضر آسانترین راه برای ایجاد حرکت از بنزین سوزاندن بنزین در داخل موتور است.
- بنابراین ، موتور خودرو موتور احتراق داخلی است – احتراق در داخل صورت می گیرد.
دو نکته قابل ذکر است:
- انواع مختلفی از موتورهای احتراق داخلی وجود دارد.
- موتورهای دیزلی یک نوع و موتورهای توربین گازی دیگری هستند.
- هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.
موتور احتراق خارجی نیز وجود دارد. - موتور بخار در قطارهای قدیمی و قایقهای بخار بهترین نمونه از موتور احتراق خارجی است.
- سوخت (ذغال سنگ ، چوب ، روغن) در موتور بخار برای ایجاد بخار در خارج از موتور می سوزد
- و بخار باعث ایجاد حرکت در داخل موتور می شود.
- احتراق داخلی بسیار کارآمدتر از احتراق خارجی است ، به علاوه یک موتور احتراق داخلی بسیار کوچکتر است.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بیایید در بخش بعدی روند احتراق داخلی را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
احتراق داخلی چیست ؟
اصل وجود هر موتور احتراق داخلی معکوس:
اگر مقدار کمی از سوخت با چگالی بالا (مانند بنزین) را در یک فضای کوچک و محصور قرار دهید و آن را مشتعل کنید ، مقدار باورنکردنی انرژی به شکل گسترش گاز آزاد می شود.
- شما می توانید از آن انرژی برای اهداف جالب استفاده کنید.
- به عنوان مثال ، اگر می توانید چرخه ای را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد صدها بار در دقیقه انفجارهایی مانند این را خاموش کنید ، و اگر بتوانید از آن انرژی به طریقی مفید استفاده کنید ، آنچه دارید هسته اصلی موتور خودرو است
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
نحوه به وجود آمدن احتراق داخلی
تقریباً هر اتومبیل با موتور بنزینی از چرخه احتراق چهار زمانه برای تبدیل بنزین به حرکت استفاده می کند. این رویکرد چهار زمانه به افتخار نیکولائوس اتو که در سال ۱۸۶۷ آنرا اختراع کرد ، به عنوان چرخه اتو نیز شناخته می شود. این چهار ایستگاه مرکزی در شکل ۱ نشان داده شده است.
- پیستون توسط میله اتصال به لنگه میل لنگ متصل می شود.
- با چرخش میل لنگ ، شاتون ها به بالا و پایین میروند
این اتفاق می افتد که موتور از چرخه خود عبور می کند:
- پیستون از بالا شروع می شود
- شیر ورودی باز می شود و پیستون به سمت پایین حرکت می کند
- تا موتور بتواند در یک سیلندر پر از هوا و بنزین سوار شود.
- این همان ایستگاه مرکزی است.
- برای این کار فقط ریزترین افت بنزین نیاز به مخلوط شدن در هوا است.
- سپس پیستون به سمت بالا حرکت می کند تا این مخلوط سوخت / هوا را فشرده کند.
- فشرده سازی باعث انفجار قدرتمندتر می شود.
هنگامی که پیستون به اوج ضربه خود رسید ،جرقه ای را برای اشتعال بنزین ساطع می کند. - بار بنزین موجود در سیلندر منفجر می شود و پیستون را به سمت پایین هدایت می کند.
- هنگامی که پیستون به قسمت پایین ضربه خود رسید ، دریچه اگزوز باز می شود و اگزوز سیلندر را رها می کند تا از قسمت انتهایی بیرون رود.
- اکنون موتور برای چرخه بعدی آماده است ، بنابراین بار دیگری از هوا و گاز را وارد می کند.
ساختار سیلندر خودرو
در یک موتور ، حرکت خطی پیستون ها توسط میل لنگ به چرخش تبدیل می شود. حرکت چرخشی خوب است زیرا ما قصد داریم به هر حال چرخهای اتومبیل را با آن بچرخانیم.
حال اجازه دهید همه قسمتهایی را که با هم کار می کنند تا این اتفاق بیفتد ، شروع می کنیم و از سیلندرها شروع می کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
تعریفی از سیلندر
هسته اصلی موتور سیلندر است که پیستون داخل سیلندر به سمت بالا و پایین حرکت می کند. موتورهای تک سیلندر معمولاً بیشتر ماشین هایی مثل چمن زنی ها هستند ، اما معمولاً اتومبیل ها بیش از یک سیلندر دارند (چهار ، شش و هشت سیلندر رایج است). در یک موتور چند سیلندر ، سیلندرها معمولاً به یکی از سه روش مرتب می شوند:
- درون خطی ،
- V یا مسطح (همچنین به عنوان مخالف یا بوکسور به صورت افقی شناخته می شوند)
بنابراین چهار خط اصلی که در ابتدا به آن اشاره کردیم یک موتور با چهار سیلندر است که در یک خط مرتب شده اند. تنظیمات مختلف از نظر نرمی ، هزینه ساخت و ویژگی های شکل از مزایا و معایب مختلفی برخوردار است. این مزایا و معایب باعث می شود که آنها برای آنها مناسب تر باشند[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
قسمتهای اصلی موتور کدامند ؟
بیایید جزئیات بیشتری از قسمت های اصلی موتور را بررسی کنیم.
۱. شمع موتور
- جرقه ای را ایجاد می کند که مخلوط هوا / سوخت را مشتعل می کند تا احتراق رخ دهد.
- جرقه باید درست در لحظه مناسب اتفاق بیفتد تا کارها به درستی کار کنند.
۲. دریچه ها
- دریچه های ورودی و اگزوز در زمان مناسب باز می شوند تا در هوا و سوخت و در معرض خطر قرار گیرند.
- توجه داشته باشید که هر دو دریچه در حین فشرده سازی و احتراق بسته شده اند تا محفظه احتراق آب بندی شود.
۳. پیستون های موتور
پیستون یک قطعه استوانه ای فلز است که در داخل استوانه به سمت بالا و پایین حرکت می کند.
۴. حلقه های پیستون
حلقه های پیستون یک مهر و موم کشویی بین لبه بیرونی پیستون و لبه داخلی استوانه فراهم می کند.
حلقه ها دو هدف دارند:
- آنها از مخلوط سوخت و هوا و خروج در محفظه احتراق در هنگام تراکم و احتراق به داخل حوضچه جلوگیری می کنند.
- آنها روغن را در گلدان از نشت در محل احتراق ، جایی که می سوزد و از بین می رود ، نگه می دارند.
روغن سوزی در موتور چگونه پدید می آید ؟
بیشتر اتومبیل هایی که “روغن را می سوزانند” و باید یک کوارتس اضافه شده در هر ۱۰۰۰ مایل داشته باشند ، آن را می سوزانند زیرا موتور قدیمی است و حلقه های پیستون دیگر به درستی مهر و موم نمی شوند. بسیاری از وسایل نقلیه مدرن از مواد پیشرفته تر برای حلقه های پیستون استفاده می کنند. این یکی از دلایلی است که موتورها دوام بیشتری دارند و می توانند بین تغییرات روغن بیشتر طول بکشند.
۵. میله اتصال پیستون
میله اتصال پیستون را به میل لنگ متصل می کند. می تواند در هر دو طرف بچرخد به طوری که با حرکت پیستون و چرخاندن میل لنگ می توان زاویه آن تغییر کرد.
میل لنگ
میل لنگ ، حرکت بالا و پایین پیستون را به حرکت دایره ای دقیقاً مانند میل لنگ بر روی جک در جعبه تبدیل می کند.
سیستم پاشش
گودال میل لنگ را احاطه کرده است. این ماده حاوی مقداری روغن است که در کف گلدان (گلدان روغن) جمع می شود.
در مرحله بعد ، خواهیم آموخت که چه چیزی در مورد موتورها اشتباه است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
چرا موتور خودرو روشن نمیشود ؟
موتورهای اتومبیل می توانند انواع مشکلات ، اعم از سوخت و یا باتری مرتبط داشته باشند.
بنابراین یک روز صبح می روید و موتور شما روشن می شود اما شروع به کار نمی کند.
اشتباه چه می تواند باشد؟ اکنون که می دانید چگونه یک موتور کار می کند ، می توانید موارد اساسی را که می تواند یک موتور را از کار نگیرد درک کنید.
دلایل اصلی روشن نشدن خودرو
- مخلوط سوخت بد
- عدم فشرده سازی ی
- عدم ایجاد جرقه.
فراتر از آن ، هزاران چیز جزئی می توانند مشکلاتی ایجاد کنند ، اما این “سه بزرگ” هستند.
بر اساس موتور ساده ای که در مورد آن صحبت کردیم ، در اینجا سریع به این مورد می پردازیم که چگونه این مشکلات روی موتور شما تأثیر می گذارد:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
مشکلات سوخت موتور خودرو
- شما از بنزین خارج هستید ، بنابراین موتور هوا می گیرد اما سوخت ندارد.
- ممکن است ورودی هوا مسدود شود ، بنابراین سوخت وجود دارد اما هوا کافی ندارد.
- سیستم سوخت ممکن است سوخت بسیار یا خیلی کمی را به مخلوط وارد کند ،
- به این معنی که احتراق به درستی رخ نمی دهد.
- ممکن است ناخالصی در سوخت وجود داشته باشد (مانند آب در مخزن بنزین)
- که مانع از سوختن سوخت می شود.
مشکل در فشرده سازی سوخت موتور
اگر شارژ هوا و سوخت به طور صحیح فشرده نشود ، روند احتراق مانند آن کار نخواهد کرد.
فشرده سازی سوخت موتور ممکن است به همین دلایل رخ دهد:
- حلقه های پیستون شما پوشیده شده است (اجازه می دهد مخلوط هوا / سوخت از پیستون در هنگام تراکم نشت کند).
- دریچه های ورودی یا اگزوز به درستی آب بندی نمی شوند ،
- مجدداً در هنگام فشرده سازی اجازه نشتی می دهند.
- سوراخ در استوانه وجود دارد.
- متداول ترین “سوراخ” در یک سیلندر در جایی رخ می دهد که قسمت بالای استوانه (نگه داشتن شیرها و شاخه جرقه و همچنین به عنوان سرسیلندر نیز شناخته می شود) به خود سیلندر متصل می شود.
- بطور کلی ، سیلندر و سرسیلندر به همراه یک واشر نازک که بین آنها فشرده می شود ، برای اطمینان از یک مهر و موم خوب ، پیچ می شوند.
- اگر واشر خراب شود ، سوراخ های کوچکی بین سیلندر و سرسیلندر ایجاد می شود و این سوراخ ها باعث نشت می شوند.
مشکل در جرقه زنی موتور :
جرقه به دلایل مختلفی ممکن است وجود نداشته باشد یا ضعیف باشد:
- اگر جرقه و یا سیم منتهی به آن فرسوده شود ، جرقه ضعیف خواهد بود.
- اگر سیم بریده شده یا از بین رفته باشد ، یا اگر سیستمی که جرقه ای را به سیم ارسال می کند به درستی کار نکند ، جرقه ای نخواهد بود.
- اگر جرقه در چرخه خیلی زود یا خیلی دیر رخ دهد (یعنی اگر زمان احتراق خاموش باشد) ، سوخت در زمان مناسب مشتعل نخواهد شد.
- بسیاری از موارد دیگر می توانند به اشتباه پیش بروند.
احتمالات درجه دوم مشکل جرقه زنی موتور خودرو
- اگر باتری از بین رفته است ، نمی توانید موتور را روشن کنید تا آن را شروع کنید.
- اگر یاتاقان هایی که به میل لنگ میل لنگ آزاد می شوند فرسوده نشوند ، میل لنگ نمی تواند چرخانده شود تا موتور نتواند کار کند.
- اگر دریچه ها در زمان مناسب و یا به درستی بسته نشوند ، هوا نمی تواند وارد شود ،
- و اگزوز نمی تواند خارج شود ، بنابراین موتور نمی تواند کار کند.
- اگر روغن را از بین نبرید ، پیستون نمی تواند آزادانه بالا و پایین در سیلندر حرکت کند ، و موتور ضبط می شود.
همانطور که مشاهده می کنید ، یک موتور دارای تعدادی قطعات زیادیاست که به آن کمک می کند تا کار خود را برای تبدیل سوخت به حرکت انجام دهد.
ما در چند بخش بعدی به زیر سیستم های مختلف مورد استفاده در موتورها خواهیم پرداخت[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بیشتر زیر سیستم های موتور با استفاده از فن آوری های مختلف قابل اجرا هستند و فن آوری های بهتری می توانند عملکرد موتور را بهبود بخشند. بیایید نگاهی به همه زیر سیستم های مختلف مورد استفاده در موتورهای مدرن ، از قطار سوپاپ شروع کنیم.
- قطار سوپاپ از دریچه ها و مکانیسمی تشکیل شده است که آنها را باز و بسته می کند.
- سیستم باز و بسته شدن به آن میل لنگ است.
- میل بادامک بر روی آن لبه دارد که شیرها را به سمت بالا و پایین حرکت می دهد
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
میل بادامک
اکثر موتورهای مدرن دارای آنچه به نام کامهای سقفی شناخته می شوند.
این بدان معنی است که میل بادامک در بالای شیرها قرار دارد
کمهای موجود در شافت ، دریچه ها را مستقیماً یا از طریق اتصال بسیار کوتاه فعال می کنند. موتورهای قدیمی از میل بادامک واقع درقاب کنار میل لنگ استفاده می کردند.
تسمه تایم
- تسمه تایم میل لنگ را به میل بادامک متصل می کند
- تا دریچه ها با پیستون ها همگام شوند.
- میل بادامک به گونه ای تنظیم شده است که می تواند نیمی از سرعت میل لنگ را چرخانده باشد.
- بسیاری از موتورهای با کارایی بالا دارای چهار دریچه در هر سیلندر (دو برای ورودی ، دو برای اگزوز) هستند
- این ترتیب نیاز به دو میل میل در هر بانک سیلندر دارد ، از این رو عبارت “کمهای دو سر بالا” است.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
سیستم جرقه زنی موتور
- سیستم جرقه زنی یک بار الکتریکی با ولتاژ بالا تولید می کند
- سپس آن را از طریق سیم های اشتعال به شاخه های جرقه منتقل می کند.
- شارژ در ابتدا به شمع و وایر وارد می شود که می توانید به راحتی زیر کاپوت اکثر خودروها پیدا کنید.
- وایرهادارای یک سیم در مرکز و چهار ، شش یا هشت سیم (بسته به تعداد سیلندر) از آن خارج می شود.
- این سیم های جرقه زنی شارژ را به هر شاخه جرقه ارسال می کنند.
- موتور به گونه ای تنظیم شده است که فقط یک سیلندر در هر زمان جرقه ای را از توزیع کننده دریافت می کند. این روش حداکثر نرمی را فراهم می کند.
در ادامه می خواهیم نحوه شروع ، خنک شدن و گردش هوا موتور خودرو در بخش بعدی را بررسی کنیم[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
سیستم خنک کننده خودرو
- سیستم خنک کننده در اکثر خودروها از رادیاتور و پمپ آب تشکیل شده است.
- آب در معابر اطراف سیلندرها گردش می کند و سپس از طریق رادیاتور عبور می کند تا خنک شود.
- در چند اتومبیل (برجسته ترین آنها از سوسک های فولکس واگن قبل از سال ۱۹۹۹) و همچنین بیشتر موتور سیکلت ها و مورس چمن ها ، موتور به جای هوا خنک می شود (می توانید به کمک موتور بادی باله های تزئین شده در قسمت بیرونی هر سیلندر موتور خنک شوید).
- خنک کننده هوا موتور را سبک تر اما داغ تر می کند
- به طور کلی باعث کاهش عمر موتور و عملکرد کلی می شود.
توضیحات تکمیلی سیستم خنک کننده خودرو
بنابراین اکنون می دانید موتور شما چگونه و چرا سرد می شود.
اما چرا گردش هوا بسیار مهم است؟
- اکثر اتومبیل ها به طور معمول آسپیراسیون می شوند
- به این معنی که هوا از طریق فیلتر هوا و مستقیماً درون سیلندرها جریان دارد.
- موتورهای با کارآیی بالا و سوخت های مدرن دارای توربوشارژ یا شارژ بیش از حد هستند ،
- به این معنی که ابتدا هوا وارد موتور می شود
- (برای اینکه می توان مخلوط هوا / سوخت بیشتری را در هر سیلندر فشار داد).
- مقدار فشار را تقویت می گویند.
- یک توربوشارژر برای چرخش یک توربین فشرده کننده در جریان هوای ورودی از یک توربین کوچک متصل به لوله اگزوز استفاده می کند.
- سوپر شارژر مستقیماً به موتور وصل می شود تا کمپرسور بچرخد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
توربوشارژ خودرو
از آنجا که توربوشارژر برای چرخش توربین و فشردن هوا از اگزوز داغ استفاده می کند ، باعث افزایش قدرت موتورهای کوچکتر می شود. بنابراین یک سیلندر چهار سیلندر سوخت می تواند اسب بخار را ببیند که احتمالاً انتظار می رود یک موتور شش سیلندر را از بین ببرد در حالی که ۱۰ تا ۳۰ درصد از مصرف سوخت بهتری برخوردار است.
افزایش کارایی موتور بسیار عالی است ، اما وقتی کلید را برای شروع کار می کنید ، دقیقاً چه اتفاقی می افتد؟ سیستم استارت از موتور استارت الکتریکی و یک استوانه استارت تشکیل شده است. وقتی کلید احتراق را روشن می کنید ، موتور استارت موتور را چند چرخش می چرخاند تا روند احتراق شروع شود. چرخاندن یک موتور سرد به یک موتور قدرتمند نیاز دارد. موتور استارت باید غلبه کند:
تمام اصطکاک داخلی ناشی از حلقه پیستون است
فشار فشرده سازی هر سیلندر (بازدید کنندگان) که اتفاق می افتد در فشار فشرده سازی باشد
انرژی لازم برای باز و بسته کردن دریچه ها با میل بادامک
همه موارد دیگر که مستقیماً به موتور وصل می شوند ، مانند پمپ آب ، پمپ روغن ، آلترناتیو و غیره.
از آنجا که انرژی زیادی لازم است و از آنجا که یک ماشین از سیستم الکتریکی ۱۲ ولت استفاده می کند ، صدها آمپر برق باید وارد موتور استارت شود. solenoid استارت در اصل یک کلید الکترونیکی بزرگ است که می تواند جریان بسیار زیادی را تحمل کند. هنگامی که کلید احتراق را روشن می کنید ، این نیروگاه را برای فعال کردن موتور فعال می کند.
بعد ، ما به زیر سیستم های موتور نگاه می کنیم که حفظ می کند چه چیزی وارد می شود (روغن و سوخت) و چه چیزی بیرون می آید (اگزوز و انتشار).[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
سوخت خودرو
وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری روزانه خودرو می شود ، اولین نگرانی شما احتمالاً میزان گاز موجود در ماشین شما است. بنزینی که سیلندرها را در آن قرار داده اید چگونه است؟
- سیستم سوخت موتور موتور بنزین را از مخزن گاز پمپ می کند و آن را با هوا مخلوط می کند
- تا مخلوط مناسب هوا / سوخت بتواند داخل سیلندرها جریان یابد.
- سوخت در وسایل نقلیه مدرن به دو روش معمول تحویل می شود:
- تزریق سوخت پورت و تزریق مستقیم سوخت.
- در یک موتور تزریق سوخت ، مقدار مناسب سوخت به صورت جداگانه در هر سیلندر یا درست در بالای شیر ورودی (تزریق سوخت پورت) یا مستقیماً درون سیلندر (تزریق مستقیم سوخت) تزریق می شود.
تنظیم سوخت خودرو در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
نقش روغن موتور
همچنین نقش مهمی را ایفا می کند. سیستم روغن کاری اطمینان می دهد که هر قسمت متحرک موتور روغن می کند تا بتواند به راحتی حرکت کند.
- دو قسمت اصلی که به روغن احتیاج دارند ، پیستون ها و شاتون ها هستند
- هر نوع یاتاقان که اجازه می دهد چیزهایی مانند میل لنگ و میل بادامک بطور آزاد چرخانده شود.
- در اکثر اتومبیل ها ، روغن توسط پمپ روغن از مخزن روغن خارج می شود
- از طریق فیلتر روغن اجرا می شود تا هرگونه جرم اضافی برداشته شود
- و سپس تحت فشار زیاد روی یاتاقان ها و دیواره های سیلندر تزریق میشود
- سپس روغن به درون مخزن برمیگردد ، جایی که دوباره جمع می شود و چرخه تکرار می شود.
تعویض روغن خودرو در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
اگزوز خودرو
- سیستم اگزوز شامل لوله اگزوز و صدا خفه کن است.
- بدون صدا خفه کن صدا ، آنچه شما می شنوید ، صدای هزاران انفجار در هر مسیر رفت و برگشت است
- که از کنار سوراخ بیرون می آیند. صدا خفه کن صدا را کم می کند.
سیستم کنترل انتشار در اتومبیل های مدرن شامل یک مبدل کاتالیزوری ، مجموعه ای از سنسورها و محرک ها و یک رایانه برای نظارت و تنظیم همه چیز است. به عنوان مثال ، مبدل کاتالیزوری از کاتالیزور و اکسیژن برای سوزاندن هرگونه سوخت استفاده نشده و برخی مواد شیمیایی دیگر موجود در اگزوز استفاده می کند. یک سنسور اکسیژن در جریان اگزوز اطمینان می دهد که اکسیژن کافی برای کار وجود کاتالیزور وجود دارد و در صورت لزوم موارد را تنظیم می کند.
علاوه بر بنزین ، ماشین شما چه قدرت دیگری دارد؟ سیستم برقی از یک باتری و یک دینام تشکیل شده است. این گزینه توسط کمربند به موتور وصل می شود و برای شارژ مجدد باتری ، برق تولید می کند. باتری با استفاده از سیم کشی وسیله نقلیه ، برق ۱۲ ولتی را در اختیار همه چیز در اتومبیل نیاز به برق قرار می دهد (سیستم احتراق ، رادیو ، چراغهای جلو ، برف پاک کن شیشه جلو ، ویندوز و صندلی های برق ، رایانه ها و غیره).
اکنون که همه چیز را در مورد زیر سیستم های اصلی موتور می دانید ، بیایید راه هایی را بررسی کنید که بتوانید عملکرد موتور را تقویت کنید.
تعمیر اگزوز در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
شتاب موتور خودرو
افزایش شتاب :
- جابجایی بیشتر به معنای قدرت بیشتر است
- زیرا می توانید در طی هر دور موتور بنزین بیشتری بسوزانید.
- با بزرگتر شدن سیلندرها یا با اضافه کردن سیلندرهای بیشتر می توانید جابجایی را افزایش دهید.
- به نظر می رسد دوازده سیلندر حد عملی است.
نسبت فشرده سازی را افزایش دهید:
- نسبت های فشرده سازی بالاتر قدرت بیشتری را تا یک نقطه تولید می کنند.
- هرچه مخلوط هوا / سوخت را بیشتر فشرده کنید ، شتاب بیشتری خواهید داشت
- بنزینهای اکتان بالاتر باعث جلوگیری از این نوع احتراق زودرس می شوند.
- به همین دلیل است که اتومبیل های با کارایی بالا به بنزین اکتان بالا احتیاج دارند –
- موتورهای آنها برای گرفتن قدرت بیشتر از نسبت های فشرده سازی بالاتری استفاده می کنند.
تنظیم هوای ورودی سیلندر
- اگر می توانید بیشتر هوا (و به همین دلیل سوخت) را درون سیلندر با اندازه معین قرار دهید ،
- می توانید از سیلندر قدرت بیشتری بدست آورید
- بدون افزایش سوخت مورد نیاز برای احتراق توربوشارژرها و سوپر شارژرها هوای ورودی را تحت فشار قرار می دهند تا به طور موثر هوای بیشتری را به داخل سیلندر بچرخد.
هوای ورودی را خنک کنید:
- هوای فشرده کننده دمای آن را بالا می برد.
- با این وجود ، شما دوست دارید که در سیلندر خنک ترین هوای ممکن وجود داشته باشد زیرا هوا هر چه گرمتر باشد ، در صورت وقوع احتراق کمتر گسترش می یابد.
- بنابراین بسیاری از خودروهای توربوشارژ و شارژ شده دارای یک کاناله داخلی هستند.
- یک کاناله داخلی رادیاتور ویژه ای است که از طریق آن هوای فشرده شده برای خنک کردن آن قبل از ورود به سیلندر عبور می کند.
بگذارید هوا راحت تر وارد شود:
- هرچه یک پیستون در سیر ورودی قرار می گیرد ، مقاومت هوا می تواند قدرت موتور را از بین ببرد.
- با قرار دادن دو سوپاپ در هر سیلندر می توان مقاومت هوا را به میزان چشمگیری کاهش داد.
- برخی از خودروهای جدیدتر نیز از منیفولدهای ورودی جلا استفاده می کنند تا مقاومت هوا در آنجا از بین برود.
- فیلترهای هوا بزرگتر نیز می توانند جریان هوا را بهبود بخشند.
بگذارید راحت تر از اگزوز خارج شود:
- با اضافه کردن یک دریچه اگزوز دوم به هر سیلندر می توان مقاومت هوا را کاهش داد.
- یک اتومبیل با دو شیر ورودی و دو دریچه اگزوز دارای چهار دریچه در هر سیلندر است که باعث بهبود کارایی می شود.
- وقتی صدای تبلیغ ماشین را می شنوید به شما می گوید ماشین چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد
- آنچه که تبلیغ می گوید این است که موتور چهار شیر در هر سیلندر دارد.
- اگر لوله اگزوز خیلی کوچک باشد یا صدا خفه کن مقاومت زیادی در هوا داشته باشد ، این می تواند باعث فشار عقب شود که همین اثر را دارد.
- سیستم های اگزوز با کارایی بالا از هدرها ، لوله های دم بزرگ و صدا خفه کن ها برای از بین بردن فشار عقب در سیستم اگزوز استفاده می کنند.
- وقتی می شنوید که یک ماشین دارای “اگزوز دوتایی” است ، هدف این است که با داشتن دو لوله اگزوز به جای یکی ، اگزوز را بهبود بخشید.
همه چیز سبک تر شود:
- قطعات سبک وزن به موتور کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشد.
- هر بار پیستون جهت خود را تغییر می دهد ، از انرژی زیادی استفاده می کند تا سفر را در یک جهت متوقف کند
- و آن را در جهت دیگر شروع کند.
- پیستون هر چه سبک تر باشد ، انرژی کمتری نیز خواهد داشت.
- این امر باعث راندمان بهتر سوخت و همچنین عملکرد بهتر می شود.
تزریق سوخت:
- تزریق سوخت امکان اندازه گیری دقیق سوخت به هر سیلندر را می دهد.
- این باعث بهبود عملکرد و راندمان سوخت می شود.
در بخش های بعدی به برخی از سؤالات متداول مربوط به موتور ارسال شده توسط خوانندگان پاسخ خواهیم داد.
تنظیم موتور در محل با امداد خودرو وحید
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
سوالات و پاسخ های موتور
در اینجا مجموعه ای از سوالات مربوط به موتور از خوانندگان و پاسخ های آنها آورده شده است:
چه تفاوتی بین موتور بنزینی و موتور دیزلی وجود دارد؟
- در یک موتور دیزل ، هیچ جرقه ای وجود ندارد.
- درعوض ، سوخت دیزل به داخل سیلندر تزریق می شود و گرما و فشار فشار فشاری باعث اشتعال سوخت می شود.
- سوخت دیزل چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین دارد ،
- بنابراین یک موتور دیزل مسافت پیموده شده بهتری می یابد.
- برای اطلاعات بیشتر به نحوه کار موتورهای دیزل مراجعه کنید.
تفاوت بین موتور دو زمانه و چهار زمانه چیست؟
- بیشتر اره های زنجیره ای و موتورهای قایق از موتورهای دو زمانه استفاده می کنند.
- یک موتور دو زمانه سوپاپ متحرک ندارد
- هر بار پیستون به بالای چرخه خود برخورد می کند ، جرقه می زند.
- سوراخی در قسمت پایین دیواره سیلندر در گاز و هوا امکان پذیر است.
- با حرکت پیستون به سمت بالا ، فشرده می شود ،
- جرقه احتراق را مشتعل می کند ، و اگزوز از طریق سوراخ دیگری در سیلندر خارج می شود.
- شما باید در موتور دو زمانه روغن را به داخل گاز مخلوط کنید
- زیرا سوراخ های موجود در دیواره سیلندر مانع از استفاده از حلقه ها در محفظه احتراق می شود.
- معمولاً یک موتور دو زمانه برای اندازه خود قدرت زیادی تولید می کند
- زیرا چرخه احتراق در هر چرخش دو برابر بیشتر است.
- با این حال ، یک موتور دو زمانه از بنزین بیشتری استفاده می کند و روغن زیادی می سوزاند
- بنابراین بسیار آلوده کننده است.
آیا مزایایی برای موتورهای بخار و سایر موتورهای احتراق خارجی وجود دارد؟
مهمترین مزیت موتور بخار این است که شما می توانید از هر چیزی که به عنوان سوخت می سوزد استفاده کنید. به عنوان مثال ، موتور بخار می تواند از زغال سنگ ، روزنامه یا چوب برای سوخت استفاده کند ، در حالی که یک موتور احتراق داخلی به سوخت مایع یا گازی با کیفیت بالا و با کیفیت بالا احتیاج دارد.
چرا هشت سیلندر در یک موتور وجود دارد؟
چرا یک سیلندر بزرگ با همان جابجایی به جای هشت سیلندر نداریم؟
- چند دلیل وجود دارد که یک موتور بزرگ ۴.۰ لیتری هشت سیلندر نیم لیتری دارد و نه یک سیلندر بزرگ ۴ لیتری.
- دلیل اصلی صاف بودن است.
- یک موتور V-8 بسیار روان تر است زیرا به جای یک انفجار بزرگ ، هشت انفجار مساوی دارد.
- دلیل دیگر شروع گشتاور است.
- وقتی موتور V-8 را راه اندازی می کنید ، فقط دو سیلندر (۱ لیتر) را از طریق ایستگاه فشرده سازی آنها در حال رانندگی می دانید
- اما با یک سیلندر بزرگ شما باید به جای آن ۴ لیتر فشرده میکنید
تعویض سرسیلندر خودرو در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
موتورهای ۴ سیلندر و V6 چه تفاوتی دارند ؟
- تعداد سیلندرهایی که موتور در آن قرار دارد یک عامل مهم در عملکرد کلی موتور است.
- هر سیلندر حاوی پیستونی است که درون آن پمپ می شود
- آن پیستون ها به میل لنگ متصل شده و به آن می چرخند.
- هرچه پیستونهای بیشتری برای پمپاژ وجود داشته باشد ، در هر لحظه وقایع احتراق بیشتری اتفاق می افتد.
- این بدان معنی است که در زمان کمتری می توان انرژی بیشتری تولید کرد.
- موتورهای چهار سیلندر معمولاً در تنظیمات “مستقیم” یا “درون خطی” وارد می شوند
- در حالی که موتورهای ۶ سیلندر معمولاً در شکل “V” کم حجم تر تنظیم می شوند
- و به این ترتیب به آنها موتورهای V6 گفته می شوند.
- موتورهای V6 موتور انتخابی برای خودروسازان آمریکایی به دلیل قدرتمند و بی سر و صدا هستند
- اما فناوری های توربوشارژ باعث شده موتورهای چهار سیلندر قدرتمندتر و جذاب تر برای خریداران باشد
- مشاوره رایگان با مکانیک سیار فراموشتان نشود
- میتوانید کلیه مشکلات از این قبیل را با ما در میان بگذارید
تعمیر ایسیو در محل با امداد خودرو وحید
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]