[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4725″ img_size=”820*312″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
دلایل لرزش فرمان خودرو
یکی از دغدغه های رایج از مشکلات فنی خودرو ، کشف دلایل لرزش فرمان خودرو است . عواملی همچون فرسایش روتور ترمز ، آسیب دیدن بلبرینگ چرخ ، مشکلات جلوبندی ، تنظیم نبودن چرخ های ماشین و ….. میتواند دلیل این امر باشد . اگر برایتان این سوال پیش آمده است که چرا هنگام ترمز گرفتن فرمان خودرو میلرزد بد نیست مطلبی درباره روتور ترمز و فرسایش آن و نحوه عملکرد لنت ترمز اطلاعات کسب نمایید . وبسیار سوالات دیگری که ما هر روز با بروز کردن مطالبی این برگه شما را در کسب اطلاعات عمومی خودرو باری میکنیم . با کوییک سرویس وحید همراه شوید تا دلایل لرزش فرمان ماشین را کشف کنیم ۷ دلیل رایج بروز لرزش فرمان ماشین را با ما دنبال کنید
در پایان به پاسخ سوالات زیر خواهید رسید
چه عواملی موجب لرزش فرمان ماشین میشود ؟
چگونه میتوانیم تشخیض دهیم علت لرزش فرمان ماشین از کجاست ؟
بهترین تعمیرکار برای رفع لرزش ماشین در تهران
چه زمانی فرمان ماشین ما دچار لرزش میشود ؟
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
لرزش فرمان خودرو هنگام ترمز کردن
۱. فرسایش روتور ترمز
چرا فرمان هنگام ترمز با سرعت زیاد می لرزد؟
بسیاری از رانندگان این مشکل را تجربه کرده اند: هنگامی که ترمزها با سرعت زیاد استفاده می شوند ، فرمان شروع به لرزش می کند. غالباً هنگام ترمز در بزرگراه با سرعت ۷۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قابل توجه است.این مشکل میتواند چند دلیل عمده داشته باشد که در نتیجه منجر به لرزش فرمان خودرو میشود . مکانیک سیار وحید در هر نقطه ای از تهران نسبت به برطرف کردن این موارد اقدام خواهد کرد . با ما همراه باشید تا قبل از هر ادامی به دلایل این امر بپردازیم
کلیات دلیل لرزش فرمان خودرو هنگام ترمز کردن
- در بیشتر موارد ، این مسئله بواسطه روتورهای ترمز جلو (پیچ و تاب) یا ناهموار فرسوده ایجاد می شود.
- روتور ترمز یا دیسک قسمتی است که هنگام ترمز توسط لنت های ترمز فشرده می شود.
- روتورهای ترمز جدید در اطراف خود یکنواخت هستند و هنگام ترمز در هنگام حرکت ترمز همگام است.
- اما فرسایش روتور ترمز خودرو جدیدی و قدیم نمیشناسد و تنها در خودروهای مدرن این اتفاق دیرتر می افتد
- یک روتور کهنه و ناهموار پوشیده شده دارای نقاط ضخیم و نازک تری است ،
- بنابراین با چرخش روتور نیروی ترمز تغییر می کند.
- این تغییر در نیروی ترمز باعث می شود که فرمان در هنگام اعمال ترمز تکان بخورد.
- همچنین ممکن است در فشردن پدال ترمز واکنشی غیر طبیعی ببینید
ساختار سیستم ترمز عقب و جلو
این مسئله می تواند در مورد روتورهای ترمز جلو و عقب اتفاق بیفتد ، اما مشکل روتورهای جلویی احتمالاً باعث می شود که فرمان تکان بخورد. برخی از خودروها دارای ترمز طبل در محور عقب هستند. درامهای عقب پیچ خورده یا زنگ زده نیز می توانند باعث پالس شدن پدال ترمز شوند.
چه چیزی می تواند باعث شود لنت ترمز یکنواخت درگیر نشود ؟
- این امر به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.
- لرزش فرمان خودرو به هنگم درگیر نشدن یکنواخت لنت ترمز صورت میتواند رخ دهد
- خیلی اوقات اتفاق می افتد که ماشین برای مدت طولانی بدون حرکت در خارج از پارک شود.
- این باعث می شود قسمت هایی از لنت ترمز مخصوصاً در هوای بارانی زنگ بزنند
- روتورهای ترمز زنگ دار یکی از دلایل عمده پالس پدال ترمز و لرزش فرمان است.
گرمای شدید در فرسایش روتور ترمز
- لنت ها همچنین می توانند در اثر گرمای بیش از حد ، که هنگام ترمز ایجاد می شود ، پیچیده شوند.
- خورد شدن و بیرون آمدن از ریگلاژ استاندارد هم به ندرت پیش می آید که لرزش فرمان خودرو را به همراه دارد . البته این مورد به تنظیم نبودن چرخ ماشین و کیفیت لنت ترمز بستگی دارد
- این معمولاً در اتومبیل های سنگین ، کامیون ها ، مینی بوس ها و SUV ها اتفاق می افتد.
- دلایل دیگر شامل مواد کم کیفیت روتور و یا لنت ترمز ، کالیپرهای ترمز چسبنده ، پین های کولیس ضبط شده یا نصب نادرست است
راه حل فرسایش روتور ترمز چیست؟
- راه حل این است که از مکانیک سیار استفاده کنید و گزینه تعویض لنت ترمز در محل فراموشتان نشود
- و اینکه قبل از هر گونه خرابی اقدام کنید تا دیسک ترمز شما آسیب نبیند
- مکانیک ابزارهای ویژه ای برای اندازه گیری میزان عملکرد و ضخامت روتورهای ترمز شما (یا درام های عقب) دارد.
- تعمیر بستگی به نتیجه بازرسی دارد.
- گاها لرزش فرمان خودرو میتواند از دلایلی بجز فرسایش روتور ترمز باشد
- در بعضی موارد روتورهای ترمز (یا درامهای عقب) قابل تعمیر هستند.
بیشتر مغازه های اتومبیل دارای دستگاهی به نام تراش ترمز هستند که می تواند یک لایه نازک از روتور ترمز یا مواد درام را برش دهد تا از یکنواختی آن استفاده شود. جهت استعلام از هزینه های احتمالی با مکانیک سیار تماس حاصل نمایید
- مکانیک شما ممکن است در صورت نازک بودن برای ماشین کاری یا به دلایل دیگر جایگزینی روتورها را توصیه کند.
- بیشتر اوقات فرسایش روتور ترمز باید به تعویض آن ختم شود
- بسته به شرایط ممکن است لنت های ترمز و سایر اجزای سازنده نیز نیاز به تعویض داشته باشند.
آیا ا وجد لرزش فرمان ، رانندگی وسیله نقلیه ایمن است؟
تنها راه برای بدست آوردن جواب این سوال ، بازرسی ترمزهای شما توسط یک مکانیک واجد شرایط است.
تعویض روتور و لنت ترمز چقدر هزینه دارد ؟
- تعویض لنت های ترمز و روتور بسته به نوع وسیله نقلیه می تواند در هر محور هزینه متفاوتی داشته باشد.
- همیشه توصیه می شود فقط از قطعات باکیفیت استفاده کنید.
- لوازم یدکی خودرو را تنها از لوازم یدکی وحید تهیه کنید
- ما همزمان در صورت خرید لنت ترمز از ما تخفیف ها را در صورت درخواست نصب در محل در نظر گرفته ایم
- در تمام نقاط تهران تعویض لنت ترمز سیار صورت خواهد گرفت
- رفع لرزش فرمان خودرو با بهترین قیمت صورت میگیرد
- فریاس روتور ترمز یکی از رخدادهای کاملا خطرناک است
- مخصوصا اگر این فرسایش در قسمت لنت ترمز جلو باشد
- داشتن ترمزهای شما در فرم برتر یک سرمایه گذاری در ایمنی و امنیت مسافران شما است.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4728″ img_size=”820*312″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
دلایل لرزش فرمان خودرو
۲.آسیب دیدن بلبرینگ چرخ
لرزش فرمان خودرو هنگام بالا رفتن سرعت ماشین
رانندگان عزیز هنگامی که با این مشکل مواجه شدید بیشتری شک خود را به بلبرینگ چرخ ها ببرید . بلبرینگ چرخ ها میتواند یکی از عمده دلایل لرزش فرمان خودرو باشند
چگونه پی ببریم ؟
- شما در همان حرکت اولیه میتوانید از صدای غیر طبیعی سمت چرخ ها به این مشکل پی ببرید
- اما در حرکت اولیه خیلی صدای ضعیفی دارد و قابل تشخیص نیست
- سپس زمانی که سرعت بالاتر میرود این صدا محو میشود تا سرعت به ۸۰ کیلومتر برسد
- از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به بالا این لرزش مجددا شروع میشود
تعویض بلبرینگ چرخ در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4729″ img_size=”820*312″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
دلایل لرزش فرمان خودرو
۳. خرابی پلوس های خودرو
پلوس ها نیز یکی دز عمده دلایل لرزش فرمان خودرو میباشد که در صورت خرابی هر یک از پلوس ها و یا هر دو سمت چپ و راست این لرزش شروع میشود
چگونه پی ببریم ؟
- این مشکل نیز در همان حرکت اولیه موجب لرزش فرمان میشود
- همانند بلبرینگ ها زمانی که شما خودرو را حرکت میدهید سرپلوس نیز حول محور میچرخد و خلل در کارکرد خود را نشان میدهد
- اما زمانی که خودرو سرعت بالاتری را کسب میکند اینصدا محو میشود
- معمولا در سرعت بالانیز صدایی مجدد شنیده نمیشود
- اما در سرعت کم لرزش فرمان خودرو را به همراه دارد
- برای بهتر متوجه شدن به برگه تعویض پلوض خودرو در محل مراجعه نمایید تا بدانید چگونه آن را میشود چک کرد
- با تعمیر پلوس ماشین میتوانید به این صدا پایان دهید اما باید بدانی که کدام پلوس خراب است
- گاهی هر دو پلوس شما به دلیل بی توجهی و یا کیفیت پایین پلوس ها آسیب میبینند
- این نکته نیز ار مهمترین دلایل لرزش فرمان خودرو میباشد
- قبل از هر اقدامی یک مشاوره رایگان با مکانیک سیار ما داشته باشید
تعویض پلوس خودرو در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4731″ img_size=”820*312″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
دلایل لرزش فرمان خودرو
۴. مشکلات چرخ خودرو
تنظیمات چرخ خودرو یکی از مهمترین مواردیست که باید دوره به دوره سرویس شود و مربوط به سرویس های دوره ای خودرو میباشد . این مشکلات میتواند به دلایل متعددی پیش بیاید که یکی از عوارض آن لرزش فرمان خودرو میباشد . تنظیم نبودن چرخ ها حتی برای معاینه فنی ( بازدید جهت معاینه فنی توسط مکانیک سیار )لازم است . حساسیت تنظیم چرخ ها در اولویت معاینه فنی میباشد . حال به برخی دلایل تنظیم نبودن چرخ خودرو میپردازیم که ببینید لاوه بر سائل معاینه فنی چقدر میتواند تاثیر منفی بگذارد
- تنظیم نبودن دیسک ترمز در چرخ ما میتواند به بروز لرزش فرمان خودرو منجر شود
- مچ نبودن بلبرینگ چرخ و یا تقلبی بودن جنس آن که در بالا اشاره کردیم
- استفاده از رینگ اسپرت های متفرقه
- گردگیری نکردن چرخ های عقب
- آچارکشی نکردن چرخ های جلو و عقب
- نسبتن همزمان پیچ های چرخ منجر به لرزش فرمان میشود
- ضربه زدن شدید به چرخ در هنگام تعمیر جلوبندی ماشین لرزش فرمان را به همراه دارد
تنظیم چرخ خودرو در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4732″ img_size=”820*312″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
دلایل لرزش فرمان خودرو
۵. تنظیم نبودن لاستیک خودرو
در واقع کل وزن خودرو از نیروی موتور ماشین به گیربکس خودرو و انتقال آن به چرخ ماشین و در نهایت از طریق لاستیک ماشین به زمین منتقل میشود . حال مشکلات فنی لاستیک های ماشین میتواند به کل خودرو آسیب وارد کند . شاید عجیب باشد اما اگر فنی خودرو را دنبال کنید به این حقیقت پی میبرید . لاستیک ها میتواند به سادگی منجر به لرزش فرمان خودرو شود که در مطالب زیر به آنها اساره میکنیم
هر ۴ لاستیک خودرو باید از یک برند و یک سایز باشند
- برخی از ما بخ دلایل مختلفی لاستیک ها را یکجا عوض نمیکنند
- یا دو تای جلو را از یک برند و سایز استفاده میکنیم و لاستیک های عقب را از یک سایز
- یا اینکه هر چارتا لاستیک را از یک برند استفاده میکنیم اما دوتا از آنها را پهن و دوتا از آنها را باریک استفاده میکنیم
- هر کدام از نکات بالا میتواند به راحتی بجز لرزش فرمان خودرو آسیب های جدی تری به ماشین شما بزند
تنظیم باد لاستیک خیلی اهمیت دارد
- نسبت به فصول ختلف سال باید هر ۴ لاستیک را با یک استاندارد جلو ببریم
- اینکه در تابستان لاستیک ها را به دلیل ترکیدن احتمالی باید کمتر پر کنیم کار درستی است اما باید هر ۴ تا لاستیک را با یک فشار تنظیم کنیم
- و در کل باید لاستیک ها یک فشار باد را به خودرو تحمیل کند
فرسایش و سلامت لاستیک ها بیشترین اهمیت را دارند
- اگر لاستیک های خودرو به دلایل مختلف از بالانس خارج شوند منجر به لرزش فرمان خودرو و یا کشیدگی خودرو به یک طرف میشوند .
- همچنین میتوانند موجب خرابی جلوبندی خودرو شوند
- بهم خوردن زاویه لاستیک ها و آسیب دیدن رینگ عوارضی مشابه دارند
تنظیم و تعویش لاستیک خودرو در محل
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
دلایل لرزش فرمان خودرو
۶.مشکل فنی در صفجه کلاچ
شکستن فنر صفحه کلاچ یکی از عوامل اصلی لرزش فرمان خودرو در هنگام حرکت اولیه میباشد
۷. سایر مشکلات جلوبندی خودرو
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
علت کشیدن فرمان به یک سمت و زدن فرمان در سرعت چهل تا پنجاه میتواند از بریده شدن نخهای لاستیک باشد
تیبا ۲ سال ۹۹ دارم. لنت ها عوض شد، دیسک های جلو با هر دو توپی عوض شد، بلبرینگ ها عوض شد، هر دو پلوس عوض شد و رینگ و لاستیک هم عوض شد اما همچنان لرزش فرمان هنگام ترمز گرفتن ادامه دارد
کاسه چرخی عقب ایراد داری هنگام حرکت ترمز نگیرید دستی و بکشید یه لحظه ایجاد شد کاسه چرخ عقب
سلام امیدوارم لحظات خوبی رو داشته باشید من وقتی فرمان ماشین رو تا یک حدی بیشتر تاب بدهم ماشین شروع به تکان خوردن میکنه مثل اینکه ماشین شروع کنه به لگد زدن لطفا بگید مشکل ماشین من چیه؟
این فشاری که به جعبه فرمان میدی از پمپ هیدرولیک طه نباید فشار بدیم
سلام خسته نباشید
من تیبا ۱ دارم دیسک چرخ جلو عوض کردم با لنتا مارک دینا پارت انداختم
توپی یه طرف عوض کردم اما بازم وحشتناک فرمون ماشینم میلرزه
البته بین سرعت ۴۰ تا ۱۲۰ میلرزه
عزیز ی کوییک صفر دارم لرزش دارم از صدتا ، ترمز هم میگیرم شدیدا میلرزه ماشین سه هزارتا کاره ، بالانس روکار انجام دادم اما مشکل رفع نشده . کمی هم یدست میکشه . کسی میتونه راهنمایی کنه