متفرقه

تنظیم دمای خودرو در محل

تنظیم دمای خودرو در محل

تنظیم دمای خودرو در محل

بالا رفتن آمپر دمای ماشین یکی از معضلاتی است  که در تابستان و همچنین سایر فصل ها  میتوان تجربه کرد . اگر با تنظیم دمای خودرو  خود به مشکل خورده اید میتوانید به مکانیک سیار وحید مراجعه کنید .  خدمات تنظیم دمای خودرو در محل و تعویض کلیه سنسورهای دمای آب و هوای خودرو توسط  این مجموعه ارائه  میشود . چانچه تمایل به سرویس های فصلی خودرو دارید با ما در تماس باشید و از خدمات سیاری مکانیک سیار وحید لذت ببرید .

بالا رفتن آمپر آب  رادیاتور ماشین

آیا این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه دمای خودرو خود را تنظیم کنیم ؟ تنظیم دمای خودرو خود را به کوییک سرویس وحید بسپارید . ما در این مقاله شمارا از اطلاعات پایه این پروسه آاه میکنیم .زمانی که آمپر آب ماشین در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند یا به اصطلاح موتور داغ کرده باشد بدان معنی است که گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب رسیدن به اجزای داخلی موتور می شود. برای پیشگیری از بالا رفتن آمپر آب باید از سلامت کامل سیستم خنک کننده و داشتن مایع کافی در آن مطمئن شوید و هنگام رانندگی هر از چند گاهی چشمتان به آمپر دمای موتور باشد تا به محض اینکه دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید.

تعویض سیار باتری ماشین در محل مشتری

همه چیز درباره ترموستات خودرو

ترموستات خودرو چیست  ؟

کارکرد ترموستات خودرو چگونه است ؟

چه زمانی باید ترموستات ماشین را عوض کنیم ؟

 در موارد زیر باید نسبت به تعویض ترموستات خودرو اقدام کرد

۱.باد کردن لوله ورودی ترموستات

لوله وروده در قسمت تکیه گاه ترموستات باد میکند ( زمانی که دمای آب بیش از اندازه بالا میرود این ناتفاق می افتد و طبیعتا دمای آب خودرو به همین دلیل بالا میرود که ترموستات مسیر آب را باز نمیکند .در صورتی که موظف است در دمای تنظیم شده مسیر آب را باز کند  . پس این یک نشانه از زمان تعویض ترموستات خودرو است . )

۲.عبور کردن دمای خودرو از حد شاخص

زمانی که اثری از باد کردن لوله ورودی آب در قسمت تکیه گاه ترموستات نیست اما گاه دمای خودرو آز خط شاخص عبور کرده و شما را نگران میکند ( خب البته در این مورد نقص فنی هم میتواند از فشنگی آب باشد که پشت موتور نصب میشود و هم میتواند به دلیل عمل نکردن رله فن ها باشد .اگر از این دو مورد نقصی وجود نداشت پس بدانید که ترموستات عمل نمیکند  )

۳. ترموستات گاهی کار میکند و گاهی کار نمیکند

خب چگونه متوجه شویم  که ترموستات گاهی کار میکند و گاهی کار نمیکند؟

۱. ابتدا باید از از هواگیری سمت رادیاتور و همینطور سمت موتور مطمئن باشیم  .

۲. سپس از سلامت رله فن ها مطمئن باشیم

۳. خودرو را به دیاگ متصل کرده  و مطمدن باشیم که اتومات رله فن ها در درجه مشخص عمل میکند ( البته این مورد برای کسانی است که کار با دیاگ را میدانند )

۴. فشنگی آب خودرو را عوض کنیم ( فشنگی مربوط به آب در خودرو یا کله سبز بوده و یا کله سیاه که باید دقیقا همان نمونه ای را که بازمیکنید خریدار نمایید . فشنگی آب پس از مدتی کار کردن حرم گرفته و خوب عمل نمیکند  )

حال اگر همه این کارها را انجام دادید   و  باز هم متوحه این شدید که ترموستات بگیر نگیر دارد باید نسبت به تعویض آی اقدام نمایید .

روش صحیح تعویض ترموستات ماشین

۱. ابتدا باید مطمئن باشیم که آب موجود در خودرو سرد شده است .

۲. ترموستات را با آچار مخصوص باز کنیم  .

۳. چسب موجود زیر ترموستات را کاملا تمیز کنیم  . ( سعی کنید به تکیه گاه ترموستات آسیبی وارد نشود )

۴. سپس جای آن را با دستمال خشک کنید .

۵. با استفاده از چسب مزدا تکیه گاه ترموستات را پر کنید . ( به گونه ای که حتی یک ذره جای خالی احساس نشود  )

۶. ترموستات جایگزین را قرار داده و آ« را ببندید  ( از روی جعبه ترموستات خریداری شده نحوه ثرار گرفتن آن را چک کنید  )

دمای نرمال کارکرد موتور در چه محدوده ای است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دمای نرمال کارکرد موتور در چه محدوده ای است؟ جواب این سوال با چک کردن عقربه آمپر آب هنگام روشن و خاموش شدن فن های رادیاتور در حالت دور کند مشخص می شود. برای پی بردن به این موضوع در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شده و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید. به محض اینکه فن ها شروع به چرخیدن کردند داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را حفظ کنید. همچنین به محض اینکه فن ها خاموش شدند همین حرکت را تکرار کنید و موقعیت عقربه مذکور را به خاطر بسپارید.

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

بنابراین محدوده بازی عقربه پشت آمپر بین دو حالت روشن و خاموش شدن فن ها محدوده دمایی کارکرد نرمال موتور خودروی شماست. البته این محدوده برای حالت عادی است و هنگام حرکت در سرپایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی کند.

دلیل استفاده از ضد یخ در خودرو

چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟

حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که آمپر آب در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟
۱ – خودرو را متوقف کرده و در کاپوت را بالا بزنید تا مقداری از گرمای اطراف موتور خارج شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه در رادیاتور یا در مخزن انبساط را باز نکنید زیرا فشار سیستم بسیار بالاست و خطر سوختگی در اثر پاشیدن آب وجود دارد.

چگونه دمای خودرو خود را تنظیم کنیم ؟

۲ – سراغ فن ها رفته و کارکرد آنها را بررسی کنید اگر فن ها خاموش بودند دکمه کولر را بزنید تا دور تند فن ها وارد مدار شوند. اگر باز هم فن ها عمل نکردند مقداری آب روی پره های رادیاتور بریزید و پس از اینکه دما به حالت نرمال برگشت موتور را خاموش کنید و مشکل عدم کارکرد فن ها را برطرف کنید. (به هیچ وجه روی خود موتور آب نریزید زیرا دمای آن بسیار بالاست و باعث آسیب رسیدن به سرسیلندر و دیگر قطعات می شود)

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

در خودروهایی که فن آنها مکانیکی و توسط موتور به گردش در می آید با گاز دادن در حالت جا و رساندن دور موتور به ۲۰۰۰ می توانید تا حدودی به کاهش دمای موتور کمک کنید. (به خصوص هنگامی که در ترافیک گیر کرده اید و امکان حرکت وجود ندارد)
خرابی سنسور دمای آب یا رله فنها از دیگر دلایل عمده مختل شدن کارکرد فن های الکتریکی می باشد.

مشکل فن ها

۳ – اگر فن ها در حال چرخش بودند ولی دمای موتور همچنان رو به افزایش بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد. در این حالت موتور را خاموش کرده ولی هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید در حدی که موتور روشن نشود و فقط پیستون ها بالا پایین بروند. با این کار احتمال چسبیدن رینگ پیستون به دیواره سیلندر کاهش می یابد. پس از اینکه دما کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در صورت کم بودن آب مقدار کسری آن را جبران کنید. سپس اگر نشتی در سیستم خنک کننده وجود دارد که باعث کمبود آب شده است آن را شناسایی کرده و رفع کنید.

بالا رفتن آمپر آب

اگر با ریختن آب روی رادیاتور باز هم دما پایین نیامد مشکل از چیست؟

۴ – اگر فن ها در حال چرخش بودند و از عدم کمبود آب در سیستم نیز مطمئن بودید و حتی با ریختن آب روی رادیاتور باز هم دما پایین نیامد مشکل از چیست؟ در چنین شرایطی ۳ حالت پیش می آید آنها را برای تنظیم دمای خودرو به  حالت نرمال دنبال کنید :

۱ – وجود هوا در سیستم:

همانطور که می دانید اگر در سیستم خنک کننده هوا وجود داشته باشد جلوی گردش آب را می گیرد و باعث بالا رفتن دما می شود. برای رفع این مشکل موتور را خاموش کرده و برای جلوگیری از چسبیدن رینگ پیستون ها نکات ذکر شده در مورد سوم را رعایت کنید و پس خنک شدن موتور باید عمل هواگیری توسط مکانیک ماهر انجام شود تا مشکل رفع شود.

تعویض روغنی سیار خودرو در تهران

۲ – قفل کردن ترموستات:

روش تشخیص قفل شدن ترموستات به این صورت است که دست خود را به رادیاتور نزدیک کنید و اگر حس کردید دمای آن بالا نیست دستتان را روی رادیاتور بگذارید. اگر احساس کردید رادیاتور سرد است ولی دمای آمپر آب موتور از حد نرمال بالاتر بود احتمال قفل شدن ترموستات وجود دارد.

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

بالا رفتن آمپر آب

در چنین مواقعی چاره ای جز خاموش کردن موتور و صبر کردن ندارید تا پس از خنک شدن اقدام به تعویض ترموستات کنید. لازم به ذکر است که دیر عوض کردن مایع سیستم خنک کننده و جرم گرفتن داخل سیستم از عواملی هستند که باعث قفل شدن ترموستات می شوند.

۳ – مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور یا کثیفی پره های رادیاتور:

برای اینکه مطمئن شوید داخل رادیاتور شما جرم ندارد یا مسدود نشده است باید به رادیاتور ساز معتبر مراجعه کنید تا وضعیت کل سیستم را برای شما بررسی کند. مسلما در صورت انسداد، آب نمی تواند به راحتی گردش کند و خنک شدن موتور مختل می شود. این مشکل ممکن است در مواقع عادی که فشار روی موتور زیاد نباشد (مانند حرکت در سرپایینی) خودش را نشان ندهد و فقط هنگامی که به موتور فشار بیاورید (حرکت در سربالایی، روشن بودن کولر و …) بروز کند.
وجود برگ و گل و لای و حشرات در میان پره های رادیاتور نیز از بازدهی آن به شدت می کاهد.

۴ – از کار افتادن واتر پمپ:

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

بالا رفتن آمپر آب

خلل بالا رفتن آمپر آب در تنظیم دمای خودرو

این حالت معمولا به ندرت اتفاق می افتد. اگر با تعویض ترموستات همچنان مشکل پا بر جا بود می توان به خرابی واتر پمپ شک کرد. برای رفع عیب باید واتر پمپ بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.

مشکل سرسیلندر و واشر:

رد خودروهایی که مایع سیستم خنک کننده آنها مدت زمان زیادی تعویض نشده است یا به جای ترکیب آب مقطر و ضد یخ، آب شهر یا ضد یخ خالی در رادیاتور آنها جریان داشته پس از مدتی باعث خورده شدن واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر می شود و در صورت بروز چنین مشکلی دی اکسید کربن یا روغن وارد رادیاتور شده و باعث بالا رفتن دما و حتی ترکیدن شیلنگهای رادیاتور می شود.

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

بالا رفتن آمپر آب

تشخیص عیب واشر سر سیلندر کار ساده ای نیست و باید توسط افراد اهل فن بررسی شود ولی علائم شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که با دست نتوانید آنها را فشار دهید)، کم کردن مداوم آب رادیاتور، بد کار کردن موتور هنگام استارت اول صبح و شنیدن صدایی مانند باز کردن در نوشابه هنگام باز کردن در رادیاتور (پس از پایین اومدن آمپر آب) است که نشان از وجود کمپرس موتور در داخل سیستم خنک کننده است.

برای جلوگیری از مشکلات فوق چه اقداماتی می توان انجام داد؟

رسیدگی مرتب به رادیاتور و بررسی کامل اجزای آن و اطمینان از عدم هر گونه نشتی در سیستم، تعویض به موقع مایع سیستم خنک کننده (طبق دفترچه راهنمای خودرو – معمولا هر ۲ سال یکبار)، چک کردن میزان آب موجود در سیستم به صورت هفتگی، چک کردن وضعیت فن ها، اطمینان از پر بودن گاز کولر هنگام استفاده از آن (در صورت کمبود گاز در مدار کولر، فرمان روشن شدن فن ها در حالت تند صادر نمی شود)، بررسی وضعیت در رادیاتور و تعویض آن در صورت نیاز، هواگیری صحیح و اصولی و تمیز کردن پره های رادیاتور سالی یکبار از مهمترین اقداماتی است که می توان انجام داد تا از بالارفتن دمای آب موتور پیشگیری شود.

کار ترموستات در موتور چیست؟

ترموستات وسیله ای است برای تنظیم درجه حرارت موتور اتومبیل که بطور خودکار گرمای موتور را در حد ایده آل که حدود ۸۵ درجه است نگه می دارد. برای عملکرد درست موتور، دمای آن باید در محدوده معینی نگه داشته شود سرد بودن موتور باعث می شود که غلظت روغن بالا رود و روانکاری قطعات به خوبی صورت نگیرد و گرم بودن بیش از حد آن هم باعث می شود روغن خیلی رقیق شود و خاصیت روان کنندگی خود را از دست بدهد بنابراین ضرورت کامل دارد که دمای موتور در حد ۸۵ در جه سانتیگراد نگه داشته شود.

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

در ابتدا که موتور سرد است ترموستات مسیر ورود آب به رادیاتور را می بندد بنابراین آبی که برای گردش در دور سیلندر مورد استفاده است قرار می گیرد فقط همان مسیر بسته دور موتور را طی می کند و وارد رادیاتور نمی شود تا گرمای آن به ۸۵ در جه سانتیگراد برسد در این حالت گرمای مزبور باعث فعال شدن ترموستات شده و جیوه ای که درون آن است منبسط شده و مسیر ورود آب به رادیاتور را باز می کند تا درجه حرارت بیش از این بالا نرود با پائین آمدن حرارت مجددا ترموستات بسته می شود و همین سیکل مرتب تکرار می شود تا درجه حرارت موتور در حد مطلوب باقی بماند. در واقع این ترموستات یک وسیله مکانیکی هوشمند است که کار یک شیر قطع و وصل اتوماتیک را انجام می دهد.

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

استفاده از ترموستات همیشه باید صورت گیرد و از این نظر فرقی بین روزهای گرم تابستان و یا روزهای سرد زمستان وجود ندارد. ولی در ایران اینگونه معمول است که ترموستات را فقط به هنگام فصل سرد سال و هنگام استفاده از بخاری ماشین مورد استفاده قرار می دهند که علت آن هم شرایط خاص موتور ماشین پیکان است که استاندارد نیست!

چگونه دمای خودرو را تنظیم کنیم ؟

اگر سیستم خنک کننده موتور همیشه تمیز و درجه حرارت موتور در حد معمول باشد ترموستات سال ها عمر می کند اگر چه ترموستات از نظر ثابت نگه داشتن درجه حرارت نقش مهمی در موتور دارد ولی در صورت گیر کردن ممکن است سبب کاهش یا افزایش حرارت موتور شود اگر ترموستات در وضعیت باز گیر کند موتور در فصل زمستان به درجه حرارت موثر خود نخواهد رسید از طرف دیگر ترموستات در وضعیت بسته گیر کرده باشد یا در درجه حرارت بیش از حد مجاز باشد گرمای موتور اقزایش می یابد و آب سیستم خنک کننده شروع به جوشیدن می کند.

 

هر بار که هر کدام از شلنگ های رادیاتور را به هر دلیلی از جا درآوریم و مقداری آب رادیاتور خارج شود، می بایست آب کسر شده را در اولین فرصت جبران نمود(البته زمانی که خودرو خاموش است) برای این کار می بایست ₩مخلوطی از آب مقطر ( رادیاتور) و ضد یخ با نسبت یک به پنج تهیه کنید.

در ادامه می بایست درب محفظه انبساط را باز کرده و مخلوط مورد نظر را درون آن بریزیم.
اما اگر هواگیری صحیحی صورت نپذیرد بی شک سیستم خنک کننده کارایی مناسبی نخواهد داشت و به زودی مشکلاتی نمایان خواهد شد که باعث دردسر برای شما می‌شود!
پس به روش صحیح هوا گیری نماییم.

مکانیک سیار خودروهای ایرانی و خارجی

28 نظر در “تنظیم دمای خودرو در محل

  1. شمس گفت:

    ماشین من ۳۰۰۰بیشتر کار نکرد دو بار برای من پیش امده که امپر بالا چسبیده و چراغ‌ داغ بودن بیش از حد روشن شده و متوجه شدم که فن کار نمیکنه و با خاموش و روشن خودرو فن دوباره کار میکنه به نظر شما مشکل از کجاست جای رله ها عوض کردم ولی مشکلم برطرف نشد

    1. وحید گفت:

      سلام.دوست عزیز نوع ماشین چیه؟
      ولی در کل بهتره که در اون حالت دیاگ بزنید و پارامتر های مربوط به دمای اب و رله های فن بررسی بشه.
      با دیاگ میتونید از قسمت تست عمگرا رله ها و موتور فن تست بشه

    2. ناشناس گفت:

      ترموستات

  2. مهران گفت:

    سلام عرض ادب .ماشین من ساینا هست .وامپر اب بعد از چند دقیقه رانندگی بالا میاد تا وسط هم بیشتر نمیاد وبا کارکردن فن دوباره میاد پایین .ولی احساس میکنم زود بالا میاد .حتی تو هوای سرد .پراید داشتم انقد زود بالا نمیومد ایا طبیعی هست یا مشکلی داره ممنونم

    1. ناشناس گفت:

      سلام بله منم یه خودرو کوییک دارم که اینطوریه فکر نکنم مشکلی باشه.

      1. مصطفی گفت:

        سلام من کوییک دارم ۱۴ هزار کیلومتر کار کرده دمای اب از وسط یه کم بالا تر میره و خیلی سخت پایین میاد مشکل از کجاست؟

    2. جواد گفت:

      سلام حرارت متور تیبا تا چه حدی باید باشه من ماشینم امپرش از وسط رد نمیشه ولی دست میزارم رو کاپوت خیلی داغه زمانی که فن روشن میشه البته

      1. شهریار گفت:

        مال منم همینطوره

    3. محمد گفت:

      سلام منم ساینا خشگ خریدم فنش وقتی روشن میشه خیلی دیر خاموش میشه برا شمام همینه؟

      1. هومن گفت:

        خیییلی دیر خاموش میشه درسته، و اینک وقتی سوئیچ رو باز میکنی فن خود به خود شروع به کار کردن میکنه ، انگار ک فن رله وابسطه به باز کردن سوئیچ عه

    4. ناشناس گفت:

      سلام
      این منم همین طوره

  3. حسن گفت:

    خودرو کوییک من ۱۱۰۰۰ کیلومتر کار کرده و هیچ نشتی از سیستم خنک کننده نداره ولی هر بار که چند ساعتی توی شهر کار میکند فردا قبل از استارت حدودا” یک لیتر آب توی رادیاتور میریزیم در غیر اینصورت آمپر به حد جوش بالا میآید. روغن موتور هم سالم و هیچ آثاری از آب نیست..! ضمنا” گرم کردن موتور هم فقط در شرایط ترافیک که ماشین حرکت ندارد اتفاق میآوفتد. یعنی وقتی ماسین در حال حرکت هست تا وسط بیشتر بالا نمی آید. فن رادیاتور هم درست و به موقع کار میکند. علت از چی میتواند باشد؟
    سپاس

    1. نرگس گفت:

      سلام خودرو کوییک دارم ۱۵۰۰۰ تاکارکرده وقتی درجا کارمیکنه آمپر بالا میره
      چرا؟

    2. ناشناس گفت:

      سلام برا منم همینجوری هست شما متوجه نشدید

  4. ناشناس گفت:

    ترموستات کوییک من که سال سوم رسوب گرفته بود و کار نکرد و باعث شد رادیاتورم ترکید که از اول رادیات براش خریدم و حالا بعضی وقتها فنش کار نمیکنه و دمای آب به یه خط مونده به آخر میرسه و چراغ دمای آب روشن میشه و وقتی روی رادیات آب میریزم و دماش یکم پایین میاد فن راه میافته!مشکل از کجاست؟

    1. بهرام گفت:

      سلام من پراید دارم مدل ۹۵ یورو ۴ هستش
      آقا دمای آب از وسط نه بالاتر میره نه پایینتر
      گاهی فکر میکنم نکنه اون خط ها دکوری باشه ولی تازه که روشن میشه میبینم خط نیست و بعداز چند دقیقه دوباره میره وسط و دیگه نه بالا میره نه پایین
      من یه پراید دیگه قبل از این داشتم در طول رانندگی گاهی ۳ تا خط روشن میشد گاهی ۴ تا
      ولی این از ۴ تا نشده تابحال حتی یکبار محض رضای خدا بشه ۳. همیشه روی ۴ میمونه

      میخواستم بدونم مشکلی داره یا نه؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. ناشناس گفت:

    با سلام خودرو کوییک دارم وقتی فن روشن میشه دما میاد پایین ولی اکثر مواقع بعد از خنک شدن یکسره کار میکنه و خاموش نمیشه باید دو سه بار گاز داد تا خاموش شه…ترموستات رو هم عوض کردم ولی بازم درست نشد..مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. ناشناس گفت:

      وقتی فن استارت میشه و دما رو پایین میاره یعنی سیستم خنک کننده داره به درستی کار خودشو انجام میده

    2. حسین گفت:

      فشنگی اب مشکل داره

  6. ناشناس گفت:

    سلام ماشین کوییک دارم صفروقتی روشن شدبعداز۵دقیقه امپراب تاخط وسط بالامیره وفن دورتندشروع بکارکردن میکندوامپراب کمی پایین میادمشکل ازچیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. محمد گفت:

      منم همین مشکل داشت بردم نمایندگی ترموستات عوض کردن همین طوره نمایندگی میگه مشکلی نیست تازه خاموش میکنم بعد چند دقیقه روشن میکنم تا خط ۴ بالا میره بعد برمیگرده وسط نمایندگی میگه طبیعیه. قبلا کوییک ۹۹ داشتم اینجوری نبود. میگن اینا یررو ۵ همینجوریه ان شاالله مشکلی پیش نیاد

      1. شاهسونی گفت:

        سلام.منم کوییک مدل ۱۴۰۱دارم و قیقادآمپروسط میاد ووقتی خاموش میکنی وکمتراز۵دقیقه مجدد روشن کنی آمپرازوسط هم مقداری میرود بالا که سریع برمیگرده ،این طبیعی هست وپژوهم داشتم مدل ۸۴بود به همین شکل بود ،نگران نباشید

  7. رفیعی گفت:

    سلام تیبا ۲ دارم
    پارسال آمپرش می‌رفت بالا بردم هواگیری و ضد یخ ریختیم خوب شد ولی آمپر یکم پایین تر از خط وسط هست . سوالم اینه حد نرمال آمپر تیبا باید کجا باشه ؟؟
    و اینکه برای سفر به جنوب امکان بالا آمدن آمپر هست یا نه ؟؟

  8. کوییک گفت:

    سلام
    ماشین من کوییک هست . درب رادیات رو یادم رفت ببندم باز مونده بود دو روز همینطوری رانندگی کردم
    یک لیتر اب کم کرده بود . ایا مشکلی پیش میاره . کاری هست ک باید انجام بدم؟

  9. نرگس گفت:

    سلام خودرو کوییک دارم ۱۵۰۰۰ تاکارکرده وقتی درجا کارمیکنه آمپر بالا میره
    چرا؟

    1. شادان پور گفت:

      سلام .منم کوویک ۱۴۰۰ دارم ۱۸ هزار کارکرد،دقیقا مال منم همین طوره،طبیعی هس ،به هیچی دس نزنید .

  10. مهدی گفت:

    کوئیک ار اس دارم تازه گرفتم،. روشن میکنم ۵ دقیقه ایی میبینم امپرش رفت بالا، یا چن کیلومتر میرم موتور خیلی داغ میکنه آیا طبیعی هست

    1. Marefat گفت:

      سلام بله
      متاسفانه در خودرو های ساینا و کوییک تولید ۱۴۰۲ به بعد به علت سازگار نبودن موتور M15 با کاتالیست یورو ۵
      گرمای بیش از حدی در کاتالیست و محوطه موتور تولید میشود و سیستم خنک کننده نیز به علت عدم ارتقا قدرت توسط سایپا و ضعیف بودن موتور فن توانایی کاهش آن را ندارد و اللخصوص در سر بالایی های طولانی با دور موتور بالا اگر به موتور استراحت داده نشود امکان جوش آوردن موتور یا ترکیدن رادیاتور وجود دارد
      اما متاسفانه شرکت سایپا زیر بار این ضعف بسیار جدی در تولیدات اخیر خود نشده و تا کنون هیچ فراخوانی صادر نکرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *