مقاله های خودرو

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری

 امروزه خودروها توانسته اند یکی از اساسی ترین نیاز بشر را که حمل و نقل می باشد برطرف نمایند کاربرد خودرو ها در زندگی بشر بسیار متنوع است و اگر این ماشین چهار چرخ رونده نبود بدون شک زندگی کنونی با مختل رو به رو می شد  و زندگی شکل کنونی را نداشته و عمده و اکثر فعالیت ها به خصوص در زمینه های ترابری با مشکلات روبه رو میشد خودرو ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که خرابی در هر قسمت می تواند باعث ایجاد اختلال در آن شود یکی از این اشکالات می تواند خاموشی ماشین کاربراتوری باشد ما در ادامه قصد داریم به علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری بپردازیم . کوییک سرویس وحید ارائه کننده خدمات مکانیکی سیار شما عزیزان را با 4 راهکاری رفع خاموشی مکرر ماشین های کاربراتوری همراه میکند . همراه ما باشید

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری

بیش از 20 خدمات مکانیک سیار

 

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری چیست ؟

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد  هر خودرو برای کار کردن به سه عامل سوخت , هوا , تایم موتور و برق آن نیازمند است به همین دلیل هنگام خاموش شدن خودرو باید این عوامل را بررسی نمود . با 4 نکته حائز اهمیت در خاموش شدن ماشین های کاربراتوری آشنا شوید .

سوخت را بررسی کنیم

هنگام خاموش شدن ماشین کاربراتوری در ابتدا باید میزان سوخت را بررسی نمود البته مساله تنها به داشتن سوخت ختم نمی شود رسیدن سوخت به کاربراتور در چنین ماشین هایی مساله ای است که باید بررسی شود در اکثر مواقع خودرو استارت خورده اما و برق نیز به شکل مناسب به سر شمع رسیده ولی سوخت به موتور نمی رسد برای تست مسیر سوخت به کمک تعدادی ابزار مانند انبردست , پیچ گوشتی دوسو و چهارسو در مدل های انژکتوری ریل سوخت در بالا و پشت انژکتورها می باشد همچنین در پراید نیز اکثرا بدین شکل است , یک لوله که به آن چهارانژکتور وصل و بر سر این لوله ها یک شلنگ متصل است برای خارج کردن شلنگ از انبردست کمک بگیرید بست دور لوله نیز اگر فشاری است دو طرف آن را با انبردست گرفته و فشاردهید و در صورت پیچی بودن , پیچ را شل کرده و عقب بکشید پس از خارج نمودن شلنگ از سر ریل سوخت آن را درون ظرفی بگیرید و از کسی بخواهید که استارت بزند به لوله دقت کنید که اگر بنزین به درستی از آن خارج شد متوجه می شوید که سوخت به موتور می رسد . و در صورت خارج نشدن بنزین بخش های دیگر را بررسی کنید .

پمپ را بررسی کنیم

پمپ در انواع انژکتوری برقی بوده و در باک نصب می شود سویچ را باز کردن و در قسمت عقب خودرو دقت نموده که صدای وزوز آن به گوش برسد اگر این صدا نیامد پمپ بنزین سوخته و یا مشکل دیگری دارد در انواع کاربراتوری پمپ بنزین روی سرسیلندر قرار دارد برای اطلاع از نحوه کار شیلنگ خروجی را کشیده و استارت بزنید در صورت خروج بنزین پمپ سالم می باشد و در غیر این صورت باید باز شود .

هوا را بررسی کنیم

در نوع انژکتوری گرفتگی هوا تنها سوخت را افزایش می دهد اما در نوع کاربراتوری رعایت نشدن نسبت هوا اصطلاحا فلوت می کند بیشتر شدن نسبت سوخت به هوا و غنی سوختن و کار کردن موتور گاهی به حدی رسیده که بنزین بیش از حد وارد کاربراتور می شود و دلیل آن نیز تنظیم نبودن شناور کاربراتور می باشد در صورتی که ماشین شما کاربراتوری بوده و تشخیص دادی که کاربراتور فلوت کرده هواکش را باز و بنزین داخل هواکش را خالی نمایید و یا اینکه شیلنگ ورودی به کاربراتور را کشیده سپس خودرو را روشن نموده شناور را کمی روبه پایین تنظیم و شلنگ سوخت را متصل نمایید ماشین را روشن و حرکت کنید و به رسیدن به اولین تعمیرگاه بخواهید آن را به درستی تنظیم نماید .

ار برق کافی مطمئن شویم

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری ممکن است به دلیل برق رسانی غلط باشد در این قسمت باید مطمئن شویم که برق به سرشمع ها میرسد پس یک وایر را از روی شمع باز و اگر شمعی یدکی داریم آن را روی وایر قرار می دهیم با زدن تک استارت و ایجاد جرقه در سر شمع و بدنه مطمئن از درست رسیدن سر شمع به بدنه شویم جرقه باید بیش از 5 میل و آبی رنگ باشد همچنین سوخت فیوز دلکو می تواند منجر به این مشکل شود .

رفع خاموش شدن مکرر خودرو با کوییک سرویس وحید

کوییک سرویس وحید  بهترین خدمات سیار مکانیکی را در کلیه نقاط تهران ارائه میکند . با ما میتوانید بهترین خدمات و بهترین هزین ها را داشته باشید .  در کلیه  نقاط شمال ، جنوب ، غرب و شرق میتوانید از خدمات سیار ما بهره مند شوید . همراه ما باشید و جهت دریافت مشاوره  با ما تماس بگیرید

علت خاموش شدن خودرو انژکتوری چیست

130 نظر در “علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری

  1. محمد گفت:

    من پراید کاربراتور دارم الان دو هفته است ماشین در حین حرکت یهو خاموش میشه بعد استارت میزنم روشن میشه بعد چند دقیقه دوباره خاموش میشه چندتا کاربراتور ساز رفتم درست نشد یکی گفت از مگنت دلکوه یکی گفت از کوئل یکی گفت جفتش سالمه آخر نفهمیدم ایراد کجاست

    1. ناشناس گفت:

      سلام‌دورموتوریکم‌بیشترکن.

    2. سید گفت:

      سلام ایراد ماشین از کجا بود منم همین طوری میشه

    3. ناشناس گفت:

      سلام داداش صافی بنزین عوض کن

    4. ناشناس گفت:

      سلام دلیل داغ کردن کوعل چیست

  2. قواد گفت:

    یلام. پراید کاربراتور دارم. حرکت اول کپ میکنه بعد حرکت میکنه.
    بعد چراغاجلو روشن میکنی دورموتور از۱ روی نیم میره

    1. کامران خزائی گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید پراید کاربراتور دارم پمپ بنزین عوض کردم صافی جلو عقب عوض کردم ماشین کار میکنه ی بیست دقیقه بعد خاموش میشه

    2. علیرضا گفت:

      داخل کاربرات یه قطعه داره به اسم پمپ شتاب، لاستیکش خراب شده، باید اصلی ببندی، و نگاه کنی لاستیک کامل اب بندی بشه داخل جاش که بنزین در نره از کنارش، همین

      1. رضا گفت:

        سلام من پراید کاربراتور دارم ماشینم در حین حرکت یهو پرت میزنه خاموش میشه بعد تا بنزین میریزم تو کاربرات روشن میشه بعد چند دیقه حرکت دوباره پرت میزنه خاموش میشه دلکو .مگنتو.صافی پمپ بنزینم عوض کردم میشه بگید چشه ماشین انقد از شلنگ بنزین میک زدم ریختم تو کاربرات خسته شدم

  3. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشین من پراید مدل ۸۰ دارم که کاربراتور سرویس کردم بدش پمپ بنزین عوض شد ولی این هم بگم ماشین گاز ال پی جی عالیه کار می کنه ولی رو بنزین که بد سی کیلومتر کار کردن خاموش می شود و رو بنزین دیگه روشن می شود صافی بنزین عوض کردم

    1. دوست گفت:

      داداش مغزی سوئیچ رو چک کن یا صافی بنزین رو عوض کن

  4. ناشناس گفت:

    سلام دوست عزیز بنده ام ماشینم کاربراتوره شما ماشینتو ببر پیش کسی که فقط کارش کاربراتور باشه کمتر مکانیکی پیدا میشه که از کاربراتور سردربیاره شما بگرد تو منطقه خودت کاربراتور شما باید کاربراتورت باز بشه سرویس کامل بشه

  5. مسعود کولیوند گفت:

    سلام من پراید کاربراتوری دارم .شتاب ماشینم تو کفی مشکلی نداره.ولی سربالایی بعضی موقع شتابش خوبه بعضی موقع شتابش کم میشه .ممنون میشم اگه راه حلشو بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *